„Több volt a kérdés, mint a válasz” – jellemezte az egyik csapattag az istállók és Charlie Whiting között lefolytatott csütörtöki szingapúri megbeszélést, melynek fő témáját az új rádiós korlátozások adták. A csapatok egyáltalán nem vették jó néven a hírtelen újítást, s számos problémára hívták fel a figyelmet. S hogy mennyire komolyan gondolták, jól jelzi, hogy a mostani egyeztetés három órán és negyven percen át tartott – idén még egy hasonló értekezletet sem nyújtottak ilyen hosszúra.
Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója az Auto Motor und Sport információi szerint végül megadta magát: a felsorakoztatott érvek után állítólag jó esély van rá, hogy a szezon végéig az előzetesen tiltani tervezet üzenettípusok közül néhányat végül mégis engedélyezni fognak. A végső döntést az FIA ezzel kapcsolatban péntek tíz órára ígérte – szingapúri idő szerint.
A szövetség a hírek szerint egy kérdésben hajthatatlan: a közvetlen vezetési tanácsokat szeretné azonnal betiltani. Ennek értelmében tehát nem lenne szabad megmondani a versenyzőnek, hányas sebességi fokozatot használjon a kanyarokban, milyen íven forduljon, hogy kímélni tudja a gumit, vagy hogy mikor fékezzen pontosan. A csapatoknak emellett nem szabad részletes információval szolgálniuk a riválisok részidejéről sem, hogy tippet adjanak arról, hol kellene még javítaniuk.
Az Auto Motor und Sport szerint a korábbi tervekhez képest változást jelenthet, hogy a csapatok év végéig még tájékoztathatják versenyzőiket a kormánykapcsolók beállításáról, hogy ezzel megelőzzék a motor vagy a váltó technikai meghibásodását.
A csapatok felhívták az FIA figyelmét, hogy öt istálló nem rendelkezik a sokak által használt, nagyméretű LCD-kijelzőkkel ellátott kormánnyal, amely hátrányos helyzetbe hozhatja őket. Emellett az olyan biztonsági szempontok is előtérbe kerültek, mint például a fékek kopása, az energiatárolók töltöttségi szintje vagy a gumiproblémák kérdése. Az ezekkel kapcsolatos figyelmeztetéseket várhatóan mégis engedélyezi majd a szövetség.
Ez utóbbiakról a csapatok egyébként hajlandóak lennének lemondani – amennyiben valamennyi istálló rendelkezne már a problémát megoldó nagy kijelzővel. Erre ugyanakkor könnyen lehet, hogy a következő szezonig várni kell: a Williams például nem is tervez új kormányt készíteni a hátralévő hétvégékre.