Musorujsag
Élő Eredmények

Marussia: Visszatérés helyett még nagyobb adósság

ESPN, BBC,
A Caterhamhez hasonlóan a Marussia is megpróbált visszatérni a tavaly év végi szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjra, ám a kísérlet csak még nagyobb bajba sodorta a csapatot. A nehéz helyzetbe került két kiscsapat még mindig lát esélyt a túlélésre.
Marussia (Fotó: Batchelor / XPB Images) Marussia (Fotó: Batchelor / XPB Images)

A 2014-es szezon végén csődeljárás alá kerülő, ezért az utolsó három futamot kihagyni kénytelen Marussia a Caterhamhez hasonlóan megpróbált részt venni az évadzáró Abu-dzabi Nagydíjon, ám terve végül meghiúsult. A csapat személyzete már úton volt a repülőtérre, de az utolsó pillanatban vissza kellett fordulniuk, mivel kiderült, hogy az istálló kiemelt befektetője visszavonta a támogatást.

A beruházó visszakozása nemcsak az alakulat azon reményeinek vetett véget, hogy ismét rajthoz állhassanak, de közel 30 ezer fontos többletköltséget is eredményezett a gárda amúgy is tetemes adósságlajstromán. „2014. november 18-án kaptam egy ígéretet egy leendő befektetőtől, hogy biztosítja a Marussia részére a versenyzéshez szükséges összeget” – mondta a Forbesnak az egylet csődeljárását vezető Geoff Rowland. „Ahhoz, hogy ez megtörténjen, a csapatot át kellett volna alakítani, a megállapodás értelmében pedig elutazhattunk volna a versenyre. Mind a Marussia személyzete, mind pedig a csatlakozott ügyintézők jelentős mennyiségű munkát végeztek 24 óra leforgása alatt, de végül a befektető nem volt képes elegendő forrást biztosítani.”

„Bár az említett beruházó ígéretet tett rá, hogy megtéríti a személyzet bérét és az egyéb járulékos költségeket erre az időszakra, eme jelentés elkészültének időpontjáig az összesen 29 443 fontnyi járandóság kifizetetlen maradt.”

Az ügyintéző beszámolójából ugyanakkor az is kiderül, hogy az fenti összeg csupán csepp a tengerben, hiszen a Marussia összesen közel 50 millió dolláros tartozást halmozott fel.

A csapat első embere (és a Manor alapítója), John Booth mindeközben a Yorkshire Postnak elárulta, csekély esély még mindig van arra, hogy csapata részt vegyen a 2015-ös bajnokságban. „Apró remény még van, de már nagy késésben vagyunk. Két hetünk van arra, hogy előálljunk valamivel. De még ott a remény. Tárgyalunk befektetőkkel, és ezek pozitív tárgyalások. Pokolian sokat dolgozó, remek emberek alkotják a csapatot, és próbáljuk megtartani a lehető legtöbbjük munkáját” – fogalmazott a brit.

Booth hozzátette, amennyiben megállapodnának egy befektetővel, jogosultak lennének a 2014-es konstruktőri 9. helyezésükért járó összegre, ám nehézséget jelent, hogy ezt az összeget nem egyszerre kapnák meg. „Ironikus, hogy amennyiben feladjuk, nem kapjuk meg ezt a negyvenmillió fontot, de közben éppen ez a vonzó tényező a befektetők számára. Öt éven át e nélkül a pénz nélkül is működtünk” – mondta a csapatfőnök.

 

Caterham: Ha nincs befektető, teszt sem lesz…

A BBC mindeközben a másik bajba jutott kiscsapat, a Caterham csődbiztosát szólaltatta meg az istálló nehéz helyzetével kapcsolatban, aki elárulta, a zöldek nem vesznek részt a februárban kezdődő első téli teszten, amennyiben addig nem találnak új tulajdonost. „Folytatjuk a tárgyalásokat, de ha nem találunk vevőt a teszt előtt, mi nem fogunk fizetni azért, hogy elutazhassunk” – nyilatkozta Henry Shinners, utalva arra, hogy cége nem állja a teszt költségeit. „Semmit sem zárnék ki, de ha hasonló lesz a helyzetünk az első verseny előtt is, a csapat megmentésének gyakorlatilag nulla lesz az esélye” – tette hozzá.

Noha a Caterham részt tudott venni a 2014-es szezon utolsó hétvégéjén, erre csak úgy volt lehetőségük, hogy az interneten gyűjtőakciót indítottak, melynek révén sikerült előteremteniük a versenyzéshez szükséges pénz nagy részét.

Shinners elárulta, december 22-én ülést tartottak, amelyen megállapodtak arról, hogy folytatják a befektetők keresését. Más kérdés, hogy alkalmazottaik nagy része azóta már máshol keresett magának munkát, így ha megmenekülnek, új személyzetet kell felvenniük (korábban már szerződést bontottak 230 fővel), valamint két versenyzőt is találniuk kell. A csődbiztos szerint a következő pár hét meghatározó lesz az istálló számára.

További tartalmak