2008. január 6-án, vasárnap hullt le a lepel a címvédő Kimi Räikkönen és a brazil csapattárs, Felipe Massa legújabb versenygépéről, az F2008-ról. Az akkori szabályok értelmében a versenygép nehezebb lett és már nem tartalmazott vezetést segítő elektronikai rendszereket. Az autó tervezéséért az akkori technikai igazgató, Aldo Costa, a műveleti vezető, Mario Almondo, a motorrészleget vezető, Gilles Simon, valamint a főtervező Nikolasz Tombazisz felelt.
Az F2008 a szezon során 8 futamgyőzelmet szerzett (kettőt a címvédő, Kimi Räikkönen jegyzett, hatot pedig a szezon ezüstérmese, Felipe Massa), a csapat pedig az év végén megvédte bajnoki címét – a pilóták értékelésében a nagy rivális, azaz a McLaren brit tehetsége, Lewis Hamilton végzett az élen. A második szezonját teljesítő Hamilton mindössze egy ponttal gyűjtött többet, mint Massa.
A csapat egyébként győzelemmel búcsúztatta az adott korszakot (hazai közönség előtt, Brazíliában Massa győzedelmeskedett), 2009-ben ugyanis komoly nagymértékben megváltoztak a Forma-1 szabályai. Az új éra kevesebb sikert hozott a vörösöknek, a Ferrari ugyanis 2009 és 2013 között egyszer sem szerzett bajnoki címet (igaz többször is közel került hozzá), sőt a 2014-ben kezdődő második turbókorszakot sem kezdte erősen: 1993 után először győzelem nélkül zárta az évet.
Az F2008 eredményei
Győzelmek | 8 (6 Massa; 2 Räikkönen) |
Rajtelsőségek | 8 (6 Massa; 2 Räikkönen) |
Leggyorsabb körök | 13 (10 Räikkönen; 3 Massa) |
Dobogós helyezések | 19 (10 Massa; 9 Räikkönen) |
Pontok | 172 (97 Massa; 75 Räikkönen) |
Pontszerzések | 25 (13 Massa; 12 Räikkönen) |
Az F2008 technikai adatai
Karosszéria | méhsejt szerkezetű, préselt szénszálas anyag |
Sebességváltó | 7 fokozatú, hosszanti beépítésű váltómű, félautomata, elektronikus vezérlésű gyorsváltó rendszer |
Súly | 605 kg (pilótával) |
Motor | Ferrari 056 |
Hengerek száma | 8 |
Űrtartalom | 2398 cm3 |
Hengerek elrendezése | V 90° |
Motor súlya | <95 kg |