Musorujsag
Élő Eredmények

2017-től ismét lehet tankolni az F1-es futamokon

BBC
A 2017-es szezontól kezdődően ismét engedélyezett lesz a tankolás a Forma-1-es versenyeken - írja a BBC. A sport vezetői és a csapatok képviselői emellett több újításra is rábólintottak a Stratégiai Munkacsoport legutóbbi ülésén, melyekkel izgalmasabbá szeretnék tenni a megmérettetéseket.
Felipe Massa (Fotó: Moy / XPB Images) Felipe Massa (Fotó: Moy / XPB Images)

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), a Forma-1 Menedzsment (FOM) és a hat nagycsapat (a Mercedes, a Red Bull, a Williams, a Ferrari, a McLaren és a Force India) képviselőivel felálló Stratégiai Csoport csütörtökön az angliai Biggin Hillben ülésezett, hogy megvitassák a Forma–1 jövőjét érintő változtatások lehetőségét. A megbeszélésről korábban csak annyi derült ki, hogy a felek pozitívnak értékelték azt, és ismét felvetették a partnerautók használatának engedélyezését.

A BBC most (a Nemzetközi Automobil Szövetségre hivatkozva) arról ír, hogy a résztvevők megegyeztek abban, hogy 2017-től ismét engedélyezik a tankolást a Forma-1-es futamok alatt, valamint növelik a motorok fordulatszámát és javítanak azok hangján. A felek most elsősorban azt szeretnék elérni, hogy a versenyautók „legalább 5-6 másodperccel gyorsabbá” váljanak.

Az FIA hivatalos közleményében később egyértelművé tette, hogy a pilóták továbbra is 100 kilogrammnyi üzemanyagot használhatnak el a versenyeken, arról azonban még nem esett szó, hogy az átfolyásra (ezt 2014-ben 100 kg/órában határozták meg) vonatkozó szabályok módosulnak-e. A BBC írása szerint azonban valószínűbbnek tűnik az, hogy ez az előírás változatlan marad, hiszen a felek nem akarnak komolyabban hozzányúlni a jelenlegi motorszabályokhoz. Az FIA például a stabilitás fontosságát hangsúlyozza, érvelése szerint ugyanis ez [a motorszabályok viszonylagos állandósága] több gyártó érdeklődését is felkelheti a királykategória iránt.

A Forma-1-es csapatvezetők ezen felül jóváhagyták azt a tervet, mely szerint az istállók 2016-tól szabadon választhatnak a négy rendelkezésükre álló gumikeverék közül. Ezt a változtatást – a fentiekkel egyetemben – természetesen még a Nemzetközi Automobil Szövetség Motorsport Világtanácsának is jóvá kell hagynia, az elmúlt években látottak alapján azonban ez nem lesz több egyszerű formaságnál, a döntéseket ugyanis a Stratégiai Munkacsoport tagjai hozzák.

A szabad gumihasználattal elsősorban a versenyeket szeretnék izgalmasabbá tenni, a jövőben pedig magukat a Forma-1-es autókat is agresszívebbekké, látványosabbakká varázsolnák, a közelmúltban ugyanis több kritika érte a királykategóriát, miután a köridők elmaradnak az előző évek legjobb időeredményeitől, az autókat pedig több pilóta is könnyen irányíthatónak nevezte. A jelenlegi tervek szerint a 2017-es évben az „aerodinamikai szabályok továbbfejlesztésével, a szélesebb gumiabroncsok használatának engedélyezésével és a versenygépek súlyának csökkentésével” érnének el további gyorsulást.

A Stratégiai Munkacsoport ülésén nemcsak a 2016-os és a 2017-es szezonnal kapcsolatos módosítások kerültek szóba, a felek ugyanis az ötödik motor ügyéről is beszéltek: idén egy pilótának már csak négy erőforrást lehet büntetlenül felhasználnia, egyesek pedig növelni akarták ezt a számot, ezt a javaslatot azonban – a várakozásoknak megfelelően – végül elvetették.

További tartalmak