Musorujsag
Élő Eredmények

Jövőre tovább csökken a tesztnapok száma

Autosport
A 2016-os versenyévad előtt mindössze nyolc tesztnap áll majd a Forma-1-es alakulatok rendelkezésére, miután az előszezonban csak két hivatalos gyakorlást tartanak – adta hírül az Autosport. A lap azt is megtudta, hogy a következő évben nem lesznek szezonközi tesztek.
Esteban Gutiérrez a Ferrari tesztpilótája (Fotó: xpbimages.com) Esteban Gutiérrez a Ferrari tesztpilótája (Fotó: xpbimages.com)

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrég kiadta első 2016-os naptártervezetét, melyben rekordmennyiségű, 21 Forma-1-es verseny kapott helyet. A menetrend ismertetésekor megerősítést nyertek azok a hírek, melyek szerint az évad a megszokottnál később, április első hétvégéjén startol majd, és az is biztossá vált, hogy több megmérettetés is új időpontot kap; úgy tűnik tehát, hogy 2016-ban alaposan megváltozik az elmúlt években megszokott Forma-1-es menetrend.

De nemcsak a versenyévad alakul a megszokottól eltérően, hanem a felkészülési időszak is, az eddigi három helyett ugyanis mindössze két szezon előtti gyakorlást tartanak, ráadásul (magához az idényhez hasonlóan) a tesztelés is később kezdődik. Az első kollektív gyakorlást március1-je és 4-e között rendezik Barcelonában; ezt egy március 15-étől 18-áig tartó második négynapos teszt követi majd, melynek szintén a katalán versenypálya ad majd otthont.

A csapatoknak tehát az elmúlt években megszokott tizenkettő helyett, mindössze nyolc tesztnap áll majd a rendelkezésükre, sőt 2016-ban a szezon ideje alatt sem tesztelhetnek. Erre 2011 óta egyetlenegy alkalommal sem volt példa, az elmúlt években ugyanis a szezon közben rendezett gyakorlások ismét a Forma-1 menetrendjének szerves részévé váltak: a csapatok több újítást is kipróbáltak ezeken a teszteken és harmadik számú versenyzőiknek, avagy felfedezettjeiknek is lehetőséget adtak a bizonyításra. Idén például két ilyen gyakorlást is tartottak.

Korábban felmerült, hogy a szezonkezdés és a szezonzárás között lesz két gumiteszt, mégpedig az F1 hivatalos beszállítójának kérésére, a Pirelli ugyanis kevesli a gyakorlásra szánt időt. A cég sportigazgatója nemrég elismerte, az idei abroncsok nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, hiszen a sport vezetői több kiállást szeretnének látni, ők viszont teszt nélkül kevés módosítást tudnak végrehajtani. Az elképzelés szerint ezek a tesztek csak és kizárólag a gumikról szólnának, azaz a programot a Pirelli diktálná; ezen gyakorlások sorsáról még nem érkezett hivatalos tájékoztatás.

További tartalmak