A japán sportbírók éppen az ő autóját igyekeztek menteni a kavicságyból, amikor megtörtént a baj. Jules Bianchi múlt évi szuzukai balesetét Adrian Sutil testközelből láthatta. Noha akkori beszámolója szerint a kicsúszás pillanatáról lemaradt, a becsapódásnak és a mentésnek már szemtanúja volt. S nem is tagadta, igencsak megrázták őt a történtek.
Sutil 2014-ben még a Sauber versenyzőjeként volt jelen Szuzukában – idén viszont tartalékként tér vissza Japánba a Williams színeiben. Nem számít könnyű hétvégére. „Vannak olyan pillanatok, amelyek bizonyos szempontból megváltoztatják az életedet. Különösen, ha az ember először szemtanúja ilyesminek” – nyilatkozta a tavalyi borzalmakról a dpa hírügynökségnek. „Egy extrém baleset volt, és nagyon sokáig tartott, mire sikerült kivernem a fejemből. Nem állítanám, hogy ez örökre sokkolt, azonban felnyitotta a szememet, hogy mit is csinálunk mi itt pontosan.”
Sutil elmondása szerint annak ellenére is felkavaró lesz számára visszatérni a múlt évi baleset helyszínére, hogy ezúttal csak mint külső szemlélő figyeli majd a versenyt. „Nyilván más érzés lesz, de nemcsak számomra, hanem mindenki más számára is, akik közvetetten érintettek voltak. Mindenki számára sokkal nehezebb lesz a mostani Japán Nagydíj. Az efféle események emlékeztetnek minket a veszélyre, de ha én nem tudnám elfogadni annak jelenlétét, már nem is lennék itt, abbahagynám a versenyzést. Amikor úgy döntöttem, hogy versenyző leszek, tisztában voltam ennek kockázatával. Természetesen amikor sokáig semmi sem történik, hajlamos vagy elfelejteni a veszélyt. De az efféle pillanatok figyelmeztetnek minket arra, hogy a veszély állandóan jelen van ebben a sportágban” – magyarázta a német.
Az egyelőre nem derült ki, hogy a Japán Nagydíj szervezői készülnek-e bármiféle megemlékezésre az idén július 17-én elhunyt Bianchi tiszteletére, az már biztos, hogy több változás is történt a helyszínen. Az Auto Motor und Sport beszámolója szerint a kanyarnál, amelyben Bianchi kicsúszott, idén már egy új, nagyobb méretű darus kocsi teljesít majd szolgálatot, emellett pedig a szervezők igyekeztek javítani a pálya vízelvezető rendszerén is.
A bigger crane was placed at marshal post 12 where the Bianchi accident happened last year. #F1 #Suzuka pic.twitter.com/suhos3rvyK
— Tobias Grüner F1 (@tgruener) 2015. szeptember 23.
A szervezők nem készülnek megemlékezéssel
A pályát üzemeltető cég elnöke, Szoda Hirosi elmondta: „Rendkívül szomorú volt ez a baleset, és itt mindenki nagyon sajnálja a történteket. A baleset után szorosan együttműködtünk az FIA-val, valamint a japán autósport-szövetséggel, hogy lássuk, miként is működtek akkor a zászlós és fényjelzések. Kiderült, hogy minden szabályt betartottunk, és jól kezeltük a helyzetet. Sajnos viszont a darus kocsi rossz időben volt rossz helyen, a baleset pedig szerencsétlen események láncolatának eredménye volt.”
Az üzemeltető hozzátette, jelenleg is egyeztetnek arról, milyen formában hajtsanak fejet az elhunyt versenyző előtt. „Előbb a Formula One Managementtel kell beszélnünk, mert nem csinálhatunk csak úgy magunktól valamit. De ha lesznek szurkolók, akik virágot hoznának, vagy más módon fejeznék ki tiszteletüket, akkor nyilván segíteni fogjuk őket ebben. Mi azonban nem fogunk kezdeményezni semmit” – árulta el.