Musorujsag
Élő Eredmények

Barcelonai teszt: Megállt a McLaren, Hülkenberg hihetetlen előnnyel vezet – a 6. óra eseményei

Boxutca
Jenson Button füstölgő autóval húzott a bokszba, miközben az élen álló Nico Hülkenberg háromszor is tovább emelte a lécet. Feljebb jött Räikkönen.
Jenson Button (Fotó: xpbimages.com) Jenson Button (Fotó: xpbimages.com)

A nap hatodik órája azzal kezdődött, hogy az idei Force Indiába ma először beülő, s szinte az egész napot az élen töltő Nico Hülkenberg feltette a lágy keveréket, és mintegy egy másodpercet faragott az eddigi leggyorsabb köréből. A német 1 perc 24,2 másodpercre javította az eddigi szintidőt, és közel 1,8 másodperccel ellépett a második Kevin Magnussentől.

Magnussen helyét percekkel később Kimi Räikkönen vette át, aki a közepes keveréken 1 perc 25,0-val a második helyre katapultált. A ferrarisnak ez csupán a második olyan etapja volt ma, amelyen mért időt futott, miután az üzemanyag-rendszer problémái miatt csaknem az egész délelőttöt ki kellett hagynia.

 

A mai nap folyamán tervszerűen a garázsból figyelő pilóták viszont hagyományos és kevésbé hagyományos feladatok egész sorával kellett, hogy „megküzdjenek” – amint azt a fiatal Max Verstappen és sauberes kollégája, Marcus Ericsson az alábbiakban illusztrálja is…  

Közel fél óra elteltével Jenson Button is pihenőre vonulhatott, bár esetében ez minden lehetett csak tervezett nem. A brit versenyző McLaren-Hondájából füstfelhők törtek elő, ahogy a szerelők betolták a garázsba. Button ekkor már 51 körnél járt (a Mercedes Nico Rosberggel és Lewis Hamiltonnal együtt kereken 100-nál), Alonsónak több mint kétszer ennyit sikerült összehoznia a tegnapi napon. Eric Boullier csapatvezető később elmondta, hogy egy kisebb hidraulikai hibáról volt szó.

 

Apropó, Hamilton! A világbajnok az előző órához hasonlóan ezúttal sem nagyon erőltette az időeredményeket, ám közel 40 perc elteltével azért feljebb kapaszkodott a ranglétrán egy 1 perc 26,628-as köridővel, ami a 6. helyre volt jó.
Miután Rosberg ma csak délelőttös volt és ezért 74 körnél befejezte a munkát, a német nyitva hagyta az ajtót, hogy ezúttal mások érjék el először a 100 körös határt. Ez a valaki Felipe Massa lett a Williamsszel, akinek egy versenyszimuláció során sikerült a bravúr. Az Auto Motor und Sportnak köridői is vannak tőle:

Massa (lágy keverék): 1:29.7 – 1:29.7 – 1:30.4 – 1:31.3 – 1:32.3 – 1:32.3 – 1:32.6 – 1:33.2 – 1:33.4 – 1:33.4 – 1:33.9 – 1:34.3 – 1:34.6

Massa (közepes keverék): 1:29.0 – 1:29.9 – 1:30.1 – 1:29.8 – 1:30.4 – 1:30.0 – 1:29.9 – 1:30.2 – 1:30.4 – 1:30.4 – 1:30.5 – 1:30.7 – 1:31.0 – 1:31.2 – 1:31.4 – 1:33.7 – 1:31.4 – 1:31.7 – 1:31.8 – 1:32.4 – 1:32.6

 

Pár perccel ezelőtt Hülkenberg egyébként megint odalépett neki, midőn előbb további két tizedmásodpercet javított, majd a szuperlágy keveréket is kipróbálva újabb egy másodpercet gyorsult – a német 2,9 másodperccel vezet Räikkönen előtt, míg mögötte a következő tíz pilóta közt összesen van 1 másodperc…

Az állás 16 órakor: 1. Hülkenberg – 1:23,110; 2. Räikkönen – 1:25,977; 3. Magnussen – 1:26,014; 4. Rosberg – 1:26,084; 5. Sainz – 1:26,239; 6. Nasr – 1:26,392; 7. Kvjat – 1:26,497; 8. Hamilton – 1:26,628; 9. Massa – 1:26,712; 10. Button – 1:26,919; 11. Grosjean – 1:26,955; 11. Haryanto – 1:29,808

További tartalmak