Musorujsag
Élő Eredmények
×

Räikkönen: Olyan, mintha meghibbant volna az F1

ESPN, Motorsport
Az emberek biztos azt hiszik, hogy a Forma–1 „meghibbant”, olyan őrült sok benne a politika és a helyezkedés, állítja a finn világbajnok, Kimi Räikkönen.
Kimi Räikkönen (Fotó: xpbimages.com) Kimi Räikkönen (Fotó: xpbimages.com)

A mezőny egyik legnagyobb veteránja azok után szólalt fel, hogy a népszerűtlen, nehezen érthető és kevesebb körözést hozó új időmérős formátumot hanyagul bevezették, majd a máskor oly befolyásos csapatok egyöntetű ellenkezése dacára képtelenek voltak kivezetni azt, valamint hogy az átfogó 2017-es szabályváltozásokhoz nem készülnek el a szükséges háttértanulmányok. A versenyzők a közelmúltban szenvedélyes hangvételű nyílt levélben jelentették ki, hogy magával a sportág döntési folyamatával van baj, és Räikkönen egyetért, hogy a sport talán jobban át van politizálva, mint valaha.

„Olyan sok a politika és a helyezkedés a Forma1-ben, néha tiszta őrültség az egész” – kommentálta a helyzetet a ferraris, aki az egyik legtöbbet tapasztalt pilóta a mezőnyben. „Az emberek kívülről biztos azt gondolják, hogy ’mi a fenét csinálnak ezek a hibbantagyúak?’ Nem hiszem, hogy ez bárkinek is jót tenne, de a Forma1 sajnos már csak ilyen, és évek óta ilyen. Most nagy sztorik kerekednek belőle, de ha azt vesszük, tíz évvel ezelőtt is volt politika, és amit most látunk, az ennek a hozománya.”

Ahogy azt már korábban megírtuk, a Forma–1-ben a sportok világában egyedülálló módon maguknak a résztvevő csapatoknak – egyes csapatoknak – a hozzájárulása is szükséges a szabályváltozásokhoz, akiknek a teljes egyetértése, valamint Bernie Ecclestone és Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökének a beleegyezése is kell az új regulák elfogadásához. Korábban legtöbbször a csapatok nem értettek egyet, az időmérő ügyében pedig Ecclestone-ék áskálódnak.

Azt azonban Räikkönen sem felejtette el megemlíteni – ahogy gyakran más versenyzők sem, amikor kritizálták a sportot –, hogy a Forma–1 még mindig az autóversenyzés csúcsa, és hogy itt vannak a leggyorsabb kocsik a világon. És talán neki hihetünk a legjobban: a királykategória legtöbb pilótájától eltérően Räikkönen az autóversenyzés számos más világának legmagasabb szintjein is kipróbálta már magát, úgymint a rali-világbajnokságon és a túraautózás vagy szériaautózás legnépszerűbb kategóriáinak számító NASCAR-sorozatokban.

„Ha valaki versenypályákon akar versenyezni, akkor még mindig a Forma1 a legmagasabb szint, és még mindig itt vannak a leggyorsabb kocsik a világon. Nyilvánvalóan lehetne jobb is, de ha a valódi autóversenyzést nézzük, akkor még mindig a Forma1 a legjobb. Nagyon élveztem a ralizást és a NASCAR-futamokat, de azok annyira mások; teljesen mások a versenyek és más a hangulat is. Szóval mások, és megvannak a maguk pozitívumai és negatívumai, semmi sem tökéletes” – lamentált a finn.

Az időmérő-ügy következő állomása

A botrányt kavaró új időmérős szisztémáról ezekben a percekben is tárgyalnak a bahreini paddockban, ahol a csapatok állítólag megint egyöntetűen a régi rendszer visszaállítását követelik majd. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke odáig ment, hogy szerinte nyilvánosan „keresztre kéne feszíteni” azt, aki a most szombati kvalifikáció után is a formátum mellett szavaz majd.

További tartalmak