Musorujsag
Élő Eredmények

A Pirelli cáfolta a Maldonado-pletykát

GPUpdate.net, Championat
A Forma–1 hivatalos gumiszállítója, a Pirelli cáfolta azokat a híreszteléseket, melyek szerint a közelmúltban szerződést kötött a Renault-tól menesztett Pastor Maldonadóval, aki tesztversenyzőként segíti felkészülését a 2017-es szezonra.
Pastor Maldonado (Fotó: xpbimages.com) Pastor Maldonado (Fotó: xpbimages.com)

Az elmúlt hetekben felpörögtek az események a Pirelli háza táján: áprilisban megkapták a kért plusz tesztnapokat a következő szezonra való felkészüléshez (az új szabályok értelmében 25 napon keresztül tesztelhetik abroncsaikat), majd a Ferrari segítségével neki is vágtak a munkának. Eközben felmerült, hogy a GP2-es tesztjükön részt vevő Pastor Maldonado a folytatásban is segíti őket, hiszen elhatározták, az F1-es fejlesztésekben is számítanak rá.

A hírt több forrás is közölte, most azonban a Pirelli cáfolta, hogy megegyezett a Renault-tól szponzorproblémák miatt távozni kényszerülő egyszeres futamgyőztessel. „A hírek, melyek arról szóltak, hogy igazoltunk egy tesztversenyzőt, nem igazak” – állt a cég hivatalos közleményében. „Július végéig, vagy augusztusig nem küldjük pályára a szélesebb, 2017-es prototípus abroncsokat, addig korábbi versenygépeket fogunk használni, ezekhez a tesztekhez pedig a csapatok adják majd a versenyzőket is” – öntöttek tiszta vizet a pohárba.

Pirelli (Fotó: xpbimages.com) Pirelli (Fotó: xpbimages.com)

Pár napja egyébként az is felmerült, hogy Robert Kubica lehet az olaszok tesztpilótája, azaz a lengyel ismét Forma–1-es autóba ülhet 2011-es ralibalesete után, ami kettétörte ígéretesen induló királykategóriás pályafutását. Ezt a hírt azonban több forrás is kacsának nevezte, az olaszok bejelentése pedig csak megerősítette ezeket az „intelmeket”, hiszen a cég nem egy konkrét személy érkezését cáfolta, hanem a tesztversenyző szerződtetésének tényét.

A 2017-es szabályok kapcsán többször felmerült már, hogy az aerodinamika szerepének a növelése és a gumik tartósabbá tétele unalmasabbá teheti a futamokat; az első tényező miatt több csapatvezető (például a Mercedes képviselői, és a Sauber rutinos sportmenedzsere) aggódik, a tartósabb gumikkal kapcsolatban pedig Bernie Ecclestone tett még megjegyzéseket a 2015-ös évben. A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery ezeket a felvetéseket hallva már most jelezte, ő mossa kezeit, ha a versenyek valóban eseménytelenebbek lesznek.

„Változtattunk a gumiabroncsaink tervezési filozófiáján” – erősítette meg a Championatnak nyilatkozva. „A gumik kevésbé lesznek érzékenyek a hőre, tehát kisebb lesz a kopás és a teljesítményromlás. A versenyzők keményebben nyomhatják majd a gázt. Kezdetben azt kérték, olyan gumikat szállítsunk a Forma–1-be, melyek lehetővé teszik a futamonkénti két-három kerékcserét, szóval a 2017-es keverékeken teljesen másfélék lesznek. Idővel kiderül, jobbak lesznek-e a versenyek, vagy rosszabbak. Mióta megérkeztünk a Forma–1-be, több előzést láthatunk, mint valaha, de jövőre már minden a versenyzőkön és az autókon múlik. Ne minket hibáztassanak, ha unalmasabbak lesznek a versenyek” – zárta gondolatát a tapasztalt brit szakember.

Paul Hembery (Fotó: XPB Images) Paul Hembery (Fotó: XPB Images)

További tartalmak