Rosberg csak a boxutcában 11 másodpercet vesztett Hamiltonnal szemben

A garázs egyik oldalán minden simán ment, a másikon viszont minden rosszul sült el. Óriási volt a különbség Hockenheimben Lewis Hamilton és Nico Rosberg boxkiállásai között – a német csak ezzel 11 másodpercet vesztett csapattársával szemben.

Boxkiálláson Nico Rosberg (Fotó: xpbimages.com) Boxkiálláson Nico Rosberg (Fotó: xpbimages.com)



Bár a Williams két futamos szünet után újra visszatért az élre a leggyorsabb kerékcseréket rögzítő listán, Hockenheimben a Mercedes is nagyon odatette magát a kiállásoknál – legalábbis ami a győztes Lewis Hamiltont illeti. A brit versenyző háromszor látogatta meg szerelőit, s a tiszta kerékcsere mindhárom esetben 2 másodpercen belül megvolt. A Mercedes mérései szerint a kerék levételétől a zöld jelzés kiadásáig az első esetben 1,7, a másodikban 1,8, a harmadikban pedig 1,9 másodperc telt el csupán.

Más kérdés, hogy csapattársa, Nico Rosberg eközben szinte valamennyi alkalommal pórul járt a boxban, így a németek nem is lehetnek elégedettek teljesítményükkel. Az első kiállásnál a bal hátsót nem tudták azonnal levenni, ami miatt Rosbergnek nem is sikerült az elévágási kísérlet Daniel Ricciardóval szemben. Másodszor ugyan minden simán ment, a harmadik alkalomnál viszont ismét gondok adódtak: 5 másodperces büntetését 8,6 másodperc alatt töltötte le, amivel újabb súlyos másodperceket bukott Max Verstappennel szemben.

Utóbbi bakiért ráadásul egy abszurdnaktűnő hiba volt a felelős. A csapat az Auto Motor und Sport információi szerint hagyományos kézi stopper helyett egy iPhone-nal mérte az időt – egészen 2,1 másodpercig, ahol a stopperük egyszer csak megállt. Hogy kétszer érintették-e meg a gombot, vagy valami más hiba adódott, nem tudni. A csapat azonban ezt követően jobbnak látta inkább tovább várni, mintsem megkockáztatni még egy büntetést.

Az eset kínossága mindenesetre hatékony lecke volt: Toto Wolffék máris jelezték, legközelebb már felkészültebbek lesznek. „Új procedúrára van szükségünk. A legbosszantóbb, hogy ilyen büntetéseket annyira ritkán kapunk, hogy emiatt nem is igazán készül fel rájuk az ember. De a jövőben már nem egy emberre és egy iPhone-ra fogunk hagyatkozni, amelynek akár még az akkumulátorával is lehetnek gondok. Több embernek kell részt vennie ebben, és kell egy visszacsatoló rendszer is” – magyarázta az egyik mérnök.

A Force India megérti ellenfele bakijának hátterét. „Mindig 6-7 másodpercet veszítesz ilyenkor, mivel egyszerre kell az autót és az órát is nézned, közben pedig nem akarod megkockáztatni, hogy túl korán lenyomd a gombot. Vannak tehát késések, senki sem képes öt másodpercen beül maradni” – fogalmazott Andy Stevenson.

Jól tudja, miről beszél: a 2014-es szingapúri futamon az ő csapata lett figyelmes arra, hogy Jean-Éric Vergne-t túlságosan korán engedték útjára egy hasonló büntetésnél, s a franciát emiatt utólag még egyszer megbüntették. A Mercedes most ezt akarta elkerülni Rosberggel.

Más kérdés, hogy a Mercedes felkészületlensége, valamint az első kiállásnál fellépő problémák összesen 11,3 másodpercébe kerültek a bajnoki második helyezettnek, ami még akkor is soknak tűnik, ha levonjuk belőle a büntetés 5 másodpercét. Miközben Rosberg büntetésével együtt három kiállása során összesen 66,993 másodpercet töltött a boxutcában (beállással, kerékcserével és kigurulással együtt), Hamilton mindenkinél kevesebbet, csupán 55,629 másodpercet.

Wolff szerint még a kerékcserék gyorsaságán is van mit javítaniuk. Aaz őket eddig 12-ből 10-szer legyőző Williams példája legalábbis ezt mutatja. „Idén ők jelentik a mércét. És szeretnénk őket legyőzni” – erősítette meg. Azt azonban hozzátette, e versengés nem vezethet újabb hibákhoz. „Nem vagyunk gyakran rákényszerítve a gyors cserékre. Nálunk a biztonság az elsődleges szempont, mert csak veszíthetünk, ha valami rosszul sül el” – mutatott rá.