Musorujsag
Élő Eredmények
 

Félig „vakon” vezetett Ricciardo – Verstappent is csak elhúzni látta…

Félig „vakon” vezetett Ricciardo – Verstappent is csak elhúzni látta…

F1i.com, Motorsport-Total
Félig-meddig vakon kellett teljesítenie versenyét Brazíliában Daniel Ricciardónak, aki a verseny végén még Max Verstappent is csak előzése közben vette észre.
Daniel Ricciardo (Fotó: xpbimages.com) Daniel Ricciardo (Fotó: xpbimages.com)

Daniel Ricciardo ezúttal a háttérbe szorult csapattársa mellett. Miközben Max Verstappen valósággal szárnyalt az interlagosi esőben, az ausztrálnak már a verseny elejétől kezdve komoly problémái voltak – és nem csak az autója úton tartásával. Tudniillik rendre bepárásodott a sisakrostélya, ami csak tovább rontotta amúgy az sem jó látási viszonyokat.

„Nagyon nehéz volt. Kimi Räikkönen balesetéből például semmit sem láttam, pedig közvetlenül ott repült ki előttem. Csak később néztem vissza a szünetben” – nyilatkozta a négyszeres futamgyőztes. Hasonló gondokkal Lewis Hamilton is küzdött a futam első felében, ám az egyik piros zászlós megszakításnál egy sisakcsere nála mindent megoldott. Ricciardón ez sem segített. „Folyton felnyitottam a sisakrostélyt, és próbáltam belülről letörölgetni, de ilyesmi sosem történt velem korábban. És eléggé hátráltatott” – mesélte.

„Talán beszivárgott a víz” – mondta Christian Horner csapatfőnök. „A hajrában Maxot is csak akkor látta meg, amikor már mellette volt.”

Daniel Ricciardo és Max Verstappen (Fotó: xpbimages.com) Daniel Ricciardo és Max Verstappen (Fotó: xpbimages.com)

Ricciardo 8. helye persze nem csak ennek volt köszönhető. Marcus Ericsson balesete után úgy hajtott ki új gumikért, hogy nem vette észre, a boxutcát addigra már lezárták. Ezért 5 másodperces büntetést kapott. Horner a verseny ezen szakaszában épp a Sky Sports élő adásában jelentkezett be, s kerékcseréjük kapcsán megjegyezte, azért hívták be versenyzőjüket, mert nem felmerült, hogy defektje lehet. „Bizonytalanok voltunk. A pálya tele volt törmelékkel. Végül kiderült, nem volt szó defektről” – nyilatkozta a csapatfőnök, akinek érvelését az FIA bírái sem fogadták el.

Ricciardo emellett a stratégia terén sem volt szerencsés. Mivel a Red Bull rendszerint gyorsabb a köztes esőgumikon a Mercedesnél, s a győzelem érdekében hajlandó volt nagyobb kockázatot is vállalni, az ausztrál két alkalommal is az elsők között állt ki a zöld oldalfalú abroncsokért. Csakhogy nem sokkal később mindkétszer erősödött az esőzés.

Daniel Ricciardo (Fotó: xpbimages.com) Daniel Ricciardo (Fotó: xpbimages.com)

„Frusztráló verseny volt, mert sosem éreztem magunkat szerencsésnek a taktikánkkal. Valahányszor gumit cseréltünk, vagy a biztonsági autó jött be, vagy a piros zászló érkezett. Pozíciókat vesztettünk, és sosem tudtuk megjósolni, mi fog történni. Nagy kár ezért, mert jobb volt az autónk a nyolcadik helynél, és amikor tiszta volt előttünk a terep, jó volt a tempónk” – kesergett a tabella harmadik helyezettje.

Ami a taktikát illeti, a Red Bull két fölöslegesnek bizonyult kiállásával összesen 46 másodpercet veszített a két Mercedesszel szemben. A biztonsági autók ennek egy részét ugyan lenullázták, ám a hajrának még így is 23 másodperces hátrányból vágtak neki. Verstappen végül 21 másodperccel később ért célba, mint a győztes Lewis Hamilton, Nico Rosbergtől viszont csak 10 másodperc választotta el.

További tartalmak