Az irónia a legnehezebb helyzetekben is segít. Erre alapozhatott a Nico Rosberg nélkül maradt Mercedes marketingrészlege, amikor úgy döntött, vicces hirdetést ad fel a versenysporttal, így az F1-gyel kapcsolatos álláshirdetéseket rendszeresen közlő brit Autosport magazinban.
A rather significant job advert from @MercedesAMGF1 appears in tomorrow’s issue of Autosport magazine… #F1 #rosberg pic.twitter.com/b2JLucdH9l
— Autosport (@autosport) 2016. december 7.
„Megüresedett egy versenyzői pozíció a csapatnál” – írták. „Az utazó csapat tagjaként ő lenne felelős az F1-es autó működtetéséért a pályán az egyes eseményeken, beleértve a bemutatókat, a teszteket és a nagydíjakat is. Motiváltnak kell lennie, sikerre éhesnek, a csapatmunka iránt elhivatottnak. Előny, ha már bizonyította képességeit a pályán a kormányzás, a fékezés, de főleg a gázadás terén. Az FIA szuperlicencének birtoklása előnyt jelent.”
Kiemelték, a pályázónak jól kell kommunikálnia, „jó visszajelzéseket kell adnia a beállításokról, meg kell határoznia az ellenfelek erősségeit és gyengeségeit, valamint rendkívül türelmesnek kell lennie a nagy médiaérdeklődés kapcsán.” Arról is írtak, miért érdemes jelentkezni hozzájuk: „A legjobbat várjuk el az embereinktől. Ezért versenyképes ajánlatunk van: komoly bónusz, életbiztosítás, személyes orvosi felügyelet, Mercedes szolgálati autó, edzőterem és az éttermi szolgáltatások támogatása.”
A Mercedes egyvalamire azért gondosan figyelt: elérhetőségeket a jelentkezéshez még véletlenül sem adtak meg – saját védelmük érdekében…
Nem ez volt egyébként az első hasonló viccelődésük: Rosberg bejelentése után nem sokkal név nélküli e-mail-eket tettek közzé, melyek azt mutatták, igencsak sokan jelentkeztek be náluk a megüresedett helyre – majd Max Verstappennel kezdték el heccelni egymást a Twitteren keresztül annak kapcsán, ki és hányszor is hívta a másikat az elmúlt órákban…