Az már korábban szóba került – és több megbízható forrás is beszámolt róla –, hogy a Mercedes technikai részlegét vezető Lowe 2017-ben visszatér a Williamshez. Az Auto Motor und Sport legutóbbi cikke szerint egyre biztosabb, hogy a brit szakember „hazatér”, arról azonban még nem született egyezség, mikor csatlakozik Sir Frank Williams istállójához.
Az eredeti tervek szerint május végéig kellett volna várnia a csapatváltásra, a Williams azonban most ki akarja harcolni, hogy azonnali hatállyal csatlakozhasson hozzájuk. És itt jön a képbe a csapat finn pilótája, akit a Mercedes szívesen igazolna a visszavonuló Nico Rosberg helyére. Lowe átszerződése állítólag kulcsfontosságú részét képezi a két csapat megegyezésének (és a Williams valószínűleg Bottas elengedéséért cserébe akarja kiharcolni, hogy minél korábban visszatérhessen hozzájuk).
Felmerült, hogy Bottas szerződtetésének bejelentése (amire egyes hírek szerint már a napokban sor kerülhet) is azért csúszik, mert a felek még nem tudtak megegyezni Lowe sorsáról, valamint a finn kivásárlási áráról. A Mercedes állítólag olcsóbb motorokkal próbálja „megpuhítani” a Williamst.
Érdekes, hogy Lowe – a német lap információi szerint – nem technikai igazgatóként csatlakozna a Williamshez, hanem csapatvezetőként. Ezt a pozíciót már a Mercedesnél is szerette volna megkaparintani, ott azonban a csapatfőnöki feladatokat – a hivatalosan sportigazgatóként dolgozó – Toto Wolff látta el, és ez a folytatásban is így marad. Az eddig helyettes csapatvezetőként tevékenykedő Claire Williams eközben a versenyistálló elnöke lehet.
Persze mindez nem jelent egyet azzal, hogy Lowe nem venné ki a részét a technikai részleg munkájából, a Williamstől ugyanis pont 2016 végén távozott a műszaki igazgató (Pat Symonds), az egyik legfontosabb és számára testhezálló poszt tehát egyelőre betöltetlen. Ide az istálló a Toro Rosso elismert szakemberét, James Keyt szeretné szerződtetni, ő azonban csak 2018-ban lesz mozdítható, addig tehát Lowe egyfajta kettős szerepben bizonyíthat.