×

A meglepetésből elvárás lett – 2016 visszahozta a Renault önbizalmát

Ez a Renault már nem az a Renault! A franciák tavaly önmagukat is meglepték ugrásszerű fejlődésükkel – ma pedig már vannak olyan magabiztosak, hogy elvárás legyen velük szemben a hasonló javulás.

A Renault 2016-os autója Jolyon Palmerrel (Fotó: xpbimages.com) A Renault 2016-os autója Jolyon Palmerrel (Fotó: xpbimages.com)



Az előző szezon egy új korszak kezdetét jelentette a Renault számára. Miközben korábban még az F1-ből való kivonulás lehetősége is felmerült náluk, 2016-nak átfogó megújulással vágtak neki. Gyári csapatuk újraélesztése mellett a legnagyobb változást a motorrészlegük teljes átszervezése jelentette, amelynek eredményeként hajtóegységük jelentős javuláson ment keresztül.

Rémi Taffin, a Viryben működő részleg vezetője maga sem várt ekkora fejlődést. „Meglepődtünk, hogy ennyire megváltoztak a dolgok, de most már normál helyzetben vagyunk, szóval nem lepődhetünk meg újra. Fejlődött a motorunk, megbízható, és képesek voltunk a legtöbbet kihozni belőle” – nyilatkozta a francia az Autosportnak.

Elmondása szerint a megbízhatóság javulása jelentette a nagy fejlődés kulcsát. „Ennek köszönhetően több emberünk szabadult fel Viryben, s kezdhetett előállni kreatív ötletekkel. Ez épp az ellenkezője annak, amikor csak azt nézzük, mi lesz holnap. Így ennél kicsit távolabb is tekinthettünk. A tél során megalkotsz egy tervet, és csak azt követed, miközben folyamatosan javítasz a teljesítményen. Mi elégedettek vagyunk az évünkkel. Tudjuk, hogy még sok munka vár ránk, de már jó alapokra építkezhetünk” – állapította meg.

Az Autosport számszerűsítette is a márka által tett előrelépést. A motornyúzó monzai pályán elért 2015-ös és 2016-os eredményeiket vetették össze, mely valóban határozott javulást mutat. Az időmérőkön 2015-ben a legjobb Renault-motoros autó, Carlos Sainz Toro Rossója 2,249 másodperccel maradt el a pole-szerző Lewis Hamilton idejétől, 2016-ban Daniel Ricciardo viszont 1,254 másodpercre közelítette meg a britet. A versenyen aztán a két évvel ezelőtti körhátrány helyett 45,3 másodperc volt az ausztrál lemaradása a győztessel szemben.

Rémi Taffin (Fotó: Charniaux / XPB Images) Rémi Taffin (Fotó: Charniaux / XPB Images)



Ennél is beszédesebb adat, hogy míg 2015-ben az időmérőn 13,7, a versenyen 10,4 km/órával volt lassabb a Renault-motoros autó csúcssebessége, 2016-ban szombaton csupán 5,4, vasárnap pedig 2,6 km/óra volt a lemaradásuk a legjobbtól.

Taffin úgy véli, az érzékelhető előrelépés és a lezajlott átszervezések már a puszta jobb hangulattal is jobbá tették csapatát. „Sosem engedtünk ki a közös munka terén, de most elmondható, hogy visszatért az önbizalmunk is. Ha azt mondjuk, igen, hozni fogjuk ezt az erőt, akkor a pályán le is lehet mérni, hogy valóban megvan az ígért motorerő, elvégeztük a feladatot. Már nincsenek kérdőjelek akörül, biztosan elérjük-e ezt. És ez lelkesítő, amire már nagy szükség volt. Most folytatjuk a közös munkát, hogy mindent kihozzunk a csapatunkból” – fogalmazott.

Mérnökcsapata a hírek szerint olyannyira magabiztossá vált, hogy 2017-ben már egy teljesen új motorkoncepcióval vág neki a versenyeknek, mely magában foglal pár egyedi, előremutató megoldást is. A Red Bullnál nem véletlenül nyilatkozzák azt folyamatosan, hogy ismét a múlt évihez hasonló előrelépést várnak – Adrian Newey főtervező nemrég igen ígéretesnek nevezte a V6-os próbapadon látott eredményeit.