Az idei szabályváltozások célja az volt, hogy a királykategória 5 másodperccel gyorsabb legyen, mint 2015-ben volt. A tesztidőszak és az Ausztrál Nagydíj alapján úgy tűnik, ez a javulás elérhető lesz (az új autók Barcelonában hozták a várt szintet, Ausztráliában pedig nagyon közel kerültek hozzá), Max Verstappen szerint azonban nem minden versenyhelyszínen.
Sőt, azt sem tartja kizártnak, hogy néhány futamon még lassabbak is lesznek. Példának az Olasz Nagydíjat hozta fel, ahol a célegyenesben várhatóan alacsonyabb lesz a csúcssebesség, az autók súlya pedig rossz hatással lehet a köridőkre. „Minden a versenypályáktól függ” – mondta az egyszeres futamgyőztes, amikor arról kérdezték, szerinte miért nem javultak olyan sokat a köridők Ausztráliában, mint amennyit a tesztidőszak alapján várták.
„Barcelonában például 5 másodpercnél is nagyobb lehet a javulás, hiszen ott nagyobb hangsúly kerül a leszorítóerőre. Monzában talán egy kicsivel lassabbak is leszünk, mint az előző évben. Tényleg minden a versenypályákon múlik” – magyarázta.
A szezonnyitó után vegyes volt az új autók fogadtatása. A Forma–1-es közösség nagyja örömmel fogadta, hogy gyorsultak a gépek és javultak a köridők, valamint azt, hogy az autók komolyabb kihívások elé állítják a versenyzőket, mint elődeik. Másrészt viszont sokan aggódnak amiatt, hogy problémásabb lesz előzni velük a megnövekedő leszorítóerő miatt, a pilóták ugyanis nehezebben tudják követni az előttük haladót.
A témáról Verstappen is kifejtette véleményét. „Sokkal szórakoztatóbb vezetni ezeket az autókat, különösen az időmérőn, amikor kevés üzemanyag van bennük. Jóval stabilabbak a gyors kanyarokban. Amikor elveszíted az uralmad felettük, sokkal nehezebb összeszedni őket. A szélesebb gumikat nehezebb visszahozni. Ez az egy kivétel van, mert összességében mókásabb” – nyilatkozta.