Nagyon magabiztosan indította a Kanadai Nagydíj időmérő edzését a Ferrari, hiszen egyedüliként a mezőnyben csak a két vörös autóra nem kerültek fel az ultralágy, vagyis a „szupergyors” abroncsok. Persze, az elég valószínűtlen a Scuderia jelenlegi formájában, hogy egy keveréknyivel lassabb gumival kikerülnének a 15-ös továbbjutási körből, de azért voltak már top csapatok esetében meglepetéskiesések a Q1-ben.
Pláne olyan esetlekben, mint ami ezen a napon történt az első felvonás utolsó percében, amikor is Pascal Wehrlein lendületes gyorskörre próbált indulni, de ehelyett a szemközti falba csapódott. És ezzel már vége is volt az utolsó ötösben állók javítási esélyének.
A kanadaiak pechére az „esélyesek” közt volt az új helyi hős, Lance Stroll is, aki eleddig még nem versenyzett az otthoni pályáján, és a szombati program is hamar véget ért számára. A williamszes mellett elsők közt búcsúzott Stoffel Vandoorne, Kevin Magnussen, Marcus Ericsson és a falban veszteglő Pascal Wehrlein.
A Q1-et egyébként a Mercedes duója nyerte, a pályát igazán kedvelő Valtteri Bottas-Lewis Hamilton sorrendben. Kettejük között mindösszesen hét ezrednyi különbség volt. Sebastian Vettel lett a kezdőkör harmadik helyezettje, akinek három és fél tizednyi hátránya a lassabb keverék számlájára fel is íródott.
A második szakasz is a Mercedes kettős sikerét hozta, fordított sorrendben, de hasonló, nüánsznyi különbséggel. A Ferraritól Kimi Räikkönen férkőzött nagyon közel, Vettel egy kisebb hiba után a bokszba állt utolsó gyorskörét követően, tudván, hogy hátránya hasonló a lassabb gumikkal futottéhoz, amit ismét elégségesnek ítéltek a mérnökök a 10-be való továbbjutáshoz. Igazuk is lett!
Nem folytathatta a körözést viszont többek között a legutóbbi versenyhétvégén Amerikában vendégszereplő Fernando Alonso, aki ezzel együtt egészen boldognak tűnt. Talán élesen él benne a felszabadultság érzése azok után, hogy elég magasra tette a lécet a McLarennek ahhoz, hogy az ne tudja átugrani a szerződéshosszabbításért folyó csatában.
A spanyollal távozott Danyiil Kvjat, Carlos Sainz, Romain Grosjean és Jolyon Palmer.
A Ferrari kezdetleges magabiztosságát kissé talán megtörte a tény, hogy Lewis Hamilton először ezen a pályán 1:11-es kört rajzolt az aszfaltra kezdésként.
Vártuk a Ferrari válaszát.
Sebastian Vettel leggyorsabb első szektorral indított, de a középsőnél rontott egy minimálisat, és úgy tűnt, már nem lesz köze a mercedeses űridőhöz.
4 ezred! Ennyivel kapott ki a német ebben a körben, és Lewis Hamilton máris kigurult a bokszból. Ha közel vesztett helyzetből ennyit ki tud hozni a Ferrari, akkor jobb lesz tovább javítani a korábban elérhetetlennek tűnő köridőn.
Leggyorsabb első szektor…
Leggyorsabb második szektor…
És végül 336 ezredre növelte az előnyét Lewis Hamilton.
Ezzel vége is volt…
Legalábbis a sorrendet eldöntő versengésnek. Vettel maradt a második helyen, Bottas és Räikkönen „elődjeként”.
A show azonban folytatódott! Lewis Hamilton ezzel a pole-lal utolérte hősét, Ayrton Sennát az első rajtkockák száma tekintetében. Mindkettőjüknek 65-65 pole-ja van. Ez nagyon komoly rekord, ami mellett egyébként sem illik elmenni szó nélkül.
A Forma-1 vezetése és a Senna-család azonban nemhogy szó nélkül nem hagyta a rekordbeállítást, de még egy eredeti, Ayrton Senna által is használt bukósisakkal is megünneplete a történelmi eseményt. Érzelmes pillanatok voltak mind Hamilton, mind a rajongók számára.
A pályán kívüli események tehát egy kicsit talán ellopták a show-t, pedig Hamilton „űr-pole”-ja önmagában is címlapsztori. Azonban a fő kérdés ezúttal is vasárnapra maradt!
Az M4 Sport és az m4sport.hu 19:30-as felvezető műsorkezdéssel élőben közvetíti a Kanadai Nagydíj futamát!