Az ausztrál versenyző a 8. rajtkockát szerezte meg a Szingapúri Nagydíj kvalifikációján, éppen csak megelőzve csapattársát, Nico Hülkenberget. A leintést követően az FIA ugyanakkor átvizsgálta a Renault-ját, és technikai szabálysértés gyanújával vizsgálatot indított csapata ellen. A problémát az MGU-K működése jelentette: a kinetikus energiát visszanyerő rendszere a szabályosnál nagyobb energiát biztosított számára.
Jo Bauer, az FIA technikai delegáltja hivatalos jelentésében azt írta: „Az időmérő edzés első szakasza alatt Daniel Ricciardo 3-as rajtszámú autójánál az MGU-K teljesítménye meghaladta a 120 kW-ot, ami szembemegy a technikai szabályzat 5.2.2-es pontjával és a 3-as mellékletben szereplő energiaáramlási diagrammal.”
Amennyiben a csapat nem tud előállni elfogadható magyarázattal a kihágásra, az FIA szabálytalan autója miatt várhatóan kizárja Ricciardót az időmérő edzésről. Ez különösen fájó lenne a sárgák számára, akik egyre élesebb harcot vívnak a McLarennel, a konstruktőri bajnokságban és most Szingapúrban is. Ricciardo és Hülkenberg a 8-9. rajthelyet szerezte meg, s ezzel a 6. Carlos Sainz és a 10. Lando Norris közé ékelődött.
Ricciardo az időmérőt követően még elégedetten nyilatkozott saját teljesítményéről és az eredményről. „A célunk a Q3-ba jutás volt, és ezt mindkét autónkkal teljesítettük, ami jó hír. Nem vagyok csalódott, jól összeszedtük magunkat a hétvégén” – utalt arra, hogy pénteken még szenvedett egy körön, és lassabb volt Hülkenbergnél.