Musorujsag
Élő Eredmények

Leállította motorfejlesztését 2020-ra a Renault

Leállította motorfejlesztését 2020-ra a Renault

The Race, Motorsport
A Ferrari mellett a Renault sem számíthat nagy előrelépésre a 2020-as szezonban motorfronton. Főnökük elmagyarázta, miért döntöttek a fejlesztés elhagyása mellett.

A koronavírus miatti rendkívüli helyzet komoly szabályváltozásokat indukált a Forma–1-ben. Ezek középpontjában a költségek visszafogása áll. Miként az autók váza terén, úgy a motoroknál is a fejlesztések befagyasztása, valamint a tesztpadon használatának korlátozása mellett határoztak a résztvevők.

A Mercedes és a Honda e változásra azzal reagált, hogy felgyorsította motorfejlesztését. Mindkét gyártó egy új specifikációjú erőforrással rukkolt elő a múlt hétvégi Osztrák Nagydíjra, mely egyben a befagyasztás pillanatát is jelentette. A Ferrari és a Renault ezzel szemben ugyanazzal az erőforrással állt ki a többiek ellen, mint amit Melbourne-be szállított, és ez azt is jelenti, hogy nekik a megbízhatóság javítására irányuló módosításokon túl már nem lesz módjuk változtatni.

A Ferrarinak ez azért is érvágás, mert a csapatnak a tavalyi motortrükkje lefülelése után a télen át kellett alakítania hajtóegységét, mely így gyengébb lett a 2019-esnél. „Mi ugyanazokat a motorokat használjuk, amit Ausztráliába vittünk” – erősítette meg Mattia Binotto csapatfőnök. „A gyárleállás hosszú volt, nem volt időnk fejleszteni, ezért nem tudtunk előállni mással. És most a motorokat befagyasztják a szezonra. Tudom, hogy más gyártóknak volt lehetőségük dolgozni a motoron, és tudjuk, hogy előnybe kerültek.”

Mattia Binotto (Fotó: XPB)

Miközben a Ferrari helyzetét az olaszországi azonnali gyárleállások is nehezítették (Nagy-Britanniában és Japánban később jöttek a járvány miatti korlátozások), a Renault csapatfőnöke, Cyril Abiteboul elismerte, náluk az év közbeni fejlesztésről való lemondást a pénzkérdés is motiválta. „Optimalizálásra és áldozatokra volt szükség annak érdekében, hogy kezelni tudjuk a rendkívül komoly válságot” – nyilatkozta a francia. „Nagyon nagy mértékben csökken a pénzalap, tárgyalunk a szponzorainkkal is, akik nagyon hűségesek, de mind kihívásokkal szembesültek a saját üzletágukban. Muszáj volt meghoznunk bizonyos döntéseket. Ezen döntések közé tartozik, hogy szüneteltetni fogjuk a motorfejlesztésünket. Hogy mi lesz a következő lépés, arról majd később egyeztetünk. De addig is nem számíthatunk motorfejlesztésre idén.”

Az istálló ehelyett 2020-ban most inkább a csapatának és az autó aerodinamikájának fejlesztésére helyezi a hangsúlyt, mivel mindkét téren jelentősen megújultak a tél folyamán. Több új szakember is érkezett hozzájuk, újra módosítottak a belső struktúrán, és az autójukkal is filozófiát váltottak, ami reményeik szerint megoldást jelent az évek óta hurcolt problémákra.

Cyril Abiteboul (Fotó: XPB)

„Ha visszamegyünk 2018-ba, negyedikek voltunk a bajnokságban, de már akkor világos volt, hogy nem tudunk kellő ütemben fejleszteni az élcsapatokra való fölzárkózáshoz. Világos volt, hogy a McLaren nagy fejlődésen ment keresztül, és mi is változtattunk, az enstone-i technikai részlegünk vezetőségét megújítottuk. A motorunkkal fejlődést értünk el, ezt szerintem mindenki elismeri. Most az autónkra fókuszálunk. Ez része annak a döntésnek, amit a jövőre nézve, anyagi szempontból meghoztunk. Érzem a nyomást, de közben magabiztos is vagyunk a mostani és a következő év kapcsán” – festett képet projektjük állásáról a csapatfőnök Ausztriában.

E projekt következő lépését várhatóan az fogja jelenteni, hogy a távozó Daniel Ricciardo helyére szerződtetik Fernando Alonsót, akivel egy 2021-es átmeneti év után 2022-ben, az új szabályok első szezonjában reményeik szerint már az élmezőnyben küzdhetnek. Az erről szóló bejelentés a hírek szerint szerda délután várható.

Borítókép: Esteban Ocon (Fotó: XPB)

További tartalmak