Musorujsag
Élő Eredmények

A Racing Point alkatrészeit lefoglalta, a Mercedesét bekérte az FIA

A Racing Point alkatrészeit lefoglalta, a Mercedesét bekérte az FIA

FIA
Ítéletet még nem, de az első döntést már meghozta a Renault Racing Point elleni óvásának ügyében az FIA: alapos vizsgálat következik, eredmény csak később.

A Stájer Nagydíj után hivatalos óvást nyújtott be a Racing Point ellen a Renault csapata. A franciák Sergio Pérez és Lance Stroll 6. és 7. helyen célba érkező autójának szabályosságát kérdőjelezték meg, a sportszabályzat azon részére hivatkozva, amely az úgynevezett listázott alkatrészekről rendelkezik.

Az FIA versenybírósága több órás diskurzus után befogadhatónak minősítette a Renault beadványát, döntést azonban nem hozott az ügyben, mivel átfogóbb technikai vizsgálatokat akar lefolytatni. Ennek jegyében a szövetség lefoglalta a Racing Point megfelelő alkatrészeit, valamint bekérte a Mercedes 2019-es autójának első és hátsó fékhűtését is, hogy összevethessék azokat. Ebből arra következtethetünk, hogy a Renault ebből az irányból támadva próbálná meg bizonyítani, hogy a két csapat között tiltott együttműködés történt a tervezés folyamata során.

A tárgyalásra és döntésre pontos időpontot egyelőre nem jelöltek ki. Amíg nem lesz ítélet, a Stájer Nagydíj végeredménye nem tekinthető véglegesnek, még úgy sem, hogy az FIA időközben már közzétette a hivatalos eredményt.

További részletek hamarosan…

Racing Point (Fotó: XPB)

„Az FIA technikai részlegének képviselőjét arra utasítottuk, hogy plombálja le és foglalja le a 11-es és 18-as rajtszámú autók vonatkozó részeit ezen darabok részletes elemzéséhez. A képviselőket ezenfelül utasítottuk, hogy tegyenek jelentést a bíróságnak a vizsgálat eredményéről, és az tartalmazza annak kiértékelését, hogy van-e egyezés az óvásban szereplő vélelmezett szabálysértésekkel” – állt az FIA dokumentumában.

A szövetség jelezte, a vizsgálatba a Renault, a Racing Point és a Mercedes csapatainak technikai szakembereit is bevonja. „Továbbá a bíróság arra utasítja a Mercedes-AMG Petronas F1 Teamet, hogy nyújtsa át az FIA technikai részlegének megvizsgálásra a csapat által 2019-ben használt Mercedes-AMG F1 W10 EQ Power+ modell első és hátsó fékhűtését.”

Borítókép: Racing Point (Fotó: XPB)

További tartalmak