A 9. legjobb idővel zárta a péntek délutánt Daniel Ricciardo, ám többféle probléma is hátráltatta őt Silverstone-ban. A második szabadedzés második felében a sérült gumija miatt kellett a tervezettnél több időt a garázsban töltenie, miközben csapata utólag azt is megállapította, hogy az autójának váza megsérült. Egy hajszálrepedésre bukkantak, amit a feltételezésük szerint egy kerékvetőn történt durvább áthajtás okozhatott. A sérülés miatt az alvázcsere mellett döntött a Renault.
A franciák a művelet miatt túlórázni kényszerültek: a szezonbeli két lehetőségükből az elsőt kihasználva hosszabbították meg a szerelők műszakját péntekről szombatra.
A csapat egyébként a nyitónapon aerodinamikai fejlesztéseket tesztelt. Új oldalsó légterelők és egy módosított padlólemez került föl az R.S.20-asokra. Délelőtt Esteban Ocon, délután Daniel Ricciardo tesztelte az újításokat, hogy a mérnökök minél jobban össze tudják vetni a régi és az új verziót.
„Egyes meneteinkkel elégedettek voltunk, másokkal nem, majd a következővel megint. Többet is ki tudunk még hozni ebből” – állapította meg a nézők hiánya miatt a körözést furcsának érző Ricciardo. „Voltak biztató jelek, de nálam hiányzott az autó következetessége.”
A délutánt a csapattársától 0,1 másodperces lemaradással, a 12. helyen záró Ocon ígéretesnek nevezte az újításokat. „Tesztelhettük a fejlesztéseinket, és megtapasztalhattuk, milyen az autó egy igazán gyors pályán, a nagy tempójú kanyarokban. Érdekes teszt volt, a meleg és az erős szél miatt nehéz körülmények mellett. Jól dolgoztunk, és az időmérőig még gyorsulni fogunk” – ígérte a francia.