Musorujsag
Élő Eredmények

Ricciardo már nagyon kidekorálná főnökét azzal a tetoválással…

Ricciardo már nagyon kidekorálná főnökét azzal a tetoválással…

F1, Sky Sports, Motorsport
Versenyére is az utolsó körben ellopott bónuszpontra is büszke Daniel Ricciardo, aki egyre közelebb lopózik az első renault-s dobogójához és Cyril Abiteboul „elcsúfításához”…

Erőből sosem került még olyan közel a dobogóhoz a Renault-val Daniel Ricciardo, mint a vasárnapi Belga Nagydíjon. Negyedik helyezésével beállította a csapattal elért eddigi legjobb eredményét, és mivel csak három másodpercre volt a célban a harmadik helyezett Max Verstappentől, miközben még a leggyorsabb versenykört is sikerült elvennie a Mercedesektől, elmondható, a Renault 2016-os gyári visszatérése óta talán most nyújtotta a legerősebb teljesítményét.

Ricciardo már az első silverstone-i hétvégén is közel volt a pódiumhoz, akkor 1,2 másodperc választotta el a harmadik Charles Leclerc-től, ám Spában az volt a különbség, hogy miközben legutóbb jó adag szerencsével férkőzött ilyen közel a dobogóhoz, addig most úgy érezte, erőből harcba szállhatott volna érte, ha nincs balszerencséje.

A harmadik helyet már a rajt után megkaparinthatta volna, amikor a Les Combes-ban kemény csatába bonyolódtak Verstappennel. „Dupla szélárnyékot kaptam, és jó volt. Próbáltam előzni, de kicsit végig bennem volt az is, hogy biztosan gyorsabbak lesznek nálunk a versenyen, és nem akartam már az első pár kanyarban kivenni magam a versenyből, ezért meghagytam ráhagyásként azt az egy százalékot” – mondta a végül elvesztett ütközetről.

Daniel Ricciardo és Max Verstappen első körös csatája (Fotó: Formula1/Twitter)

 

Ha nem tartja föl a két különc…

A futam végi leggyorsabb köre ugyanakkor azt mutatta, lehetett volna keresnivalója a hajrában vibrációra panaszkodó, és már inkább csak spóroló volt csapattársa ellen. A gond csak az volt, hogy túl messzire került tőle a kerékcserék alkalmával, köszönhetően Pierre Gaslynak és Sergio Péreznek, akik az összes ellenféllel ellentétben nem álltak ki friss gumikért a biztonsági autós fázisban, s így az élmezőnybe, a 4-5. helyre keveredtek. „Gyorsak voltunk. Csak amiatt voltam bosszús, hogy Gasly és Pérez a taktikájával feltartott. Ha az újraindítás előtt nem kerültek volna közém és Max közé, szerintem tudtam volna lépést tartani az első hármassal. Hogy tudtam volna-e előzni, az már más kérdés, de sokkal jobb esélyünk lett volna. Miközben Pérezzel és Gaslyval csatáztam, túlmelegedtek a gumik, és eltartott pár körig, mire visszatértek.”

Aztán visszatértek. Olyannyira, hogy a Mercedest meglepve Ricciardo az utolsó körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét, és elorozta az érte járó bónuszpontot. „Az utolsó körben nem hagytam semmit, mindent beleadtam, viszont ez nem lett volna fenntartható hosszú távon, több körön át. Mindent használtam akkor. A mérnököm szólt, hogy az addigi leggyorsabb kör csak fél másodperccel jobb az én időmnél. Nem vesztegettem az időt, elővettem egy igazi időmérős kört, és a pálya minden pontját mindenhol kihasználtam. Talán jobban sikerült, mint a szombati időmérős köröm…” – mondta mosolyogva.

Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)

Ricciardot kicsit bosszantotta, hogy ilyen közel került a dobogóhoz, mégsem volt esélye megpróbálni. „Úgy voltam vele, talán a Mercedesnek lesz valami gondja. Az ember nem kíván ilyet senkinek, de… miért ne?” – ismerte el nevetve, hogy még csúnya gondolatok is megfordultak a fejében…

Azt mindenesetre örvendetes fejleménynek tartja, hogy ilyen közel tudtak kerülni a Red Bullhoz. „Meglepődtem, az biztos. Tudtam, hogy jó az autónk, de amikor hallottam a köridőket, arra gondoltam, biztosan mindenki csak a motorjával spórol. De úgy tűnt, hogy tényleg küszködtek egy kicsit, mi meg egyre csak gyorsultunk. Biztató volt a tempónk a végén.”

És ez bizakodásra ad okot a hétvégi Olasz Nagydíjra, amely Spához hasonlóan, de még extrémebb módon a kis légellenállásról és a nagy végsebességről szól. Ez a Renault terepe. „Monzában talán Max elé kerülhetünk, és megszerezhetjük azt a dobogót.”

 

Abiteboul retteghet: közel a kényszertetoválás?

A silverstone-i negyedik helye után a hétszeres futamgyőztes elárulta, a Renault-főnök Cyril Abiteboullal tavaly kötött egy fogadás, amely arról szólt, ha dobogóra áll a csapattal, a franciának vállalnia kell, hogy egy Ricciardo által kiválasztott motívumot tetováltat valamely testrészére. Hogy hová és milyen méretben, az Abiteboul döntése lesz.

E fogadás azóta állandó téma Ricciardo interjúi során. „Azt hiszem, ha összejön idén egy dobogó, azt be fogja árnyékolni egy tetoválás… Még pezsgőt sem fogunk locsolni, csak a tetoválásról beszélni” – jegyezte meg ennek kapcsán.

Főnökének szerinte van mitől tartania. „Szerintem elég ideges már. Épp az imént láttam őt. Mondtam neki, hogy álljon készenlétben a következő hét napban. Tavaly Monzában még erősebbek voltunk, és ha most is így lesz, az csak a dobogót jelentheti. De nem megyek a dolgok elébe, sem a csapat. Annyi biztos, hogy magabiztosan utazhatunk Monzába.”

Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)

Olaszország szerinte amúgy ideális helyszíne lenne a nagy alkalomnak. „Ők szeretik a tetoválásokat, Olaszországnak komoly tetováló kultúrája van. Az ott minden futballista álma” – jegyezte meg az olasz gyökerekkel rendelkező hétszeres futamgyőztes.

Hogy milyen motívumot fog választani, Ricciardo még maga sem tudja, ám a világháló már tele van javaslatokkal. Van, aki Fernando Alonso nevét varratná Abiteboul karjára egy szív kíséretében, többen pedig azt tartanák igazán ütős ígéretbeváltásnak, ha Mike Tyson jellegzetes szem körüli tetoválása kerülne a csapatfőnökre…

„Láttam ezeket a Tyson-féle arctetoválásról…” – mondta az internetes javaslatokra Ricciardo. „A helyet viszont ő választja meg, szóval biztosan nem az arcára kerül! Nem lennék olyan kegyetlen, hogy mondjuk egy gumikacsát rakatok rá. Egy szép emléket szeretnék hátrahagyni neki, talán a hellyel kapcsolatosat, ahol a dobogót elérjük, a pályával vagy a várossal kapcsolatosat. Meglátjuk. Az is lehet, hogy egy shoey-t! Majd mindent a maga idejében. Egy biztos: lesz bőven ötletem!”

A kérdés csak az, lesz-e alkalma is.

Borítókép: Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)

További tartalmak