×

Aggasztja Alonsót a teszthiány – a Renault már szervezkedik

Nyugtalanítja Fernando Alonsót, hogy alig lesz tesztlehetősége a visszatérése előtt. A Renault filmes nappal segítené.

d9ac-d785-33ea-4ab2aa9fb0cf_257b391e74f8086df949e4c2117d234a69d82324 Fernando Alonso (Fotó: Renault)
„Az F1-ben ez egy nagy ellentmondás. Ez a világ legkifinomultabb sportága, milliókat ölnek bele, de ez az egyetlen hely, ahol a sportolókat eltiltják az edzéstől.” Fernando Alonso megállapítása ez, és az F1-es tesztlehetőségekről szól, amelyekből neki nem sok jut majd a 2021-es visszatérése előtt.

A jelenlegi tervek szerint a következő téli felkészülés mindössze három tesztnapból fog állni az idén látott – és már eleve kevésnek tartott – két háromnapos teszthét helyett, ami azt jelenti, hogy a csapatoknak csak másfél napot áll módjukban biztosítani két versenyzőjüknek.

Alonso nem titkolja, két év kihagyás és egy csapatváltás (a McLarentől ment, a Renault-hoz érkezik) után ez eléggé bosszantja. „Jövő januárban lesz másfél napja minden versenyzőnek arra, hogy megismerje az autót, aztán már megy is a bajnokság. Elképzelhetetlen, hogy az olimpiára csak másfél napja legyen készülni valakinek mondjuk gerelyhajításban. De ez van. Alternatív módszereket kell keresnünk, mint a szimulátor, valamint más eszközökbe fektetni a pénzt, amik segíthetnek” – mondta az As című lapnak a kétszeres világbajnok.

A Renault már korábban jelezte, e helyzetet azzal próbálják javítani, hogy lobbiznak az FIA-nál, engedélyezzék Alonso év végi abu-dzabi teszten való részvételét, amelyre az aktuális szabályok nem adnak lehetőséget. Cyril Abiteboul csapatfőnök Szocsiban elárulta, amíg nem kapnak választ ezen kérvényükre, amolyan B-tervként filmes napot, régi autós tesztnapokat próbálnak szervezni sztárjuknak.

Fernando Alonso (Fotó: Renault)



A tervek szerint első lépésként egy kétéves autót biztosítanak Alonsónak, mivel ez esetben nincs korlátozva a teljesíthető kilométerek száma. „Egy biztos: nagyon vissza akar már ülni a volán mögé. Meglátjuk. Most rakjuk össze a programot, és van pár lehetőségünk még a sportszabályzat megszorításai mellett is. Vannak például filmes napok, amit mi eddig nem csináltunk, valamint van egy szezonzáró teszt, amiről korábban már beszéltünk. Meglátjuk, mi lesz belőle. Van egy programunk egy kétéves autóval is, amit lényegében bárhol használhatunk. Talán fogjuk is egy keveset. Szóval látható lesz bevetésen, csak még azt nem tudom megmondani, hogy pontosan hol és mikor” – nyilatkozta Abiteboul.

Tesztlehetőségek hiánya ide vagy oda, Alonso már belevetette magát a munkába  a Renault-nál. A héten az enstone-i csapatbázisra, de a franciaországi motorközpontban is ellátogatott, szimulátorozott, üléspróbán vett részt, a mérnökökkel egyeztetett, miközben elárulta, távolról már nem egyszer bekapcsolódott a csapat munkájába versenyhétvégéken azzal, hogy online kapcsolatban állt velük, hallgatta a rádiózást, nézte az adatokat.

Abiteboul szerint Alonsót meggyőzte az első gyárlátogatása. „Elmondhatom, nagyon lenyűgözte, mennyi minden változott Viryben” – utalt a motorrészlegükre, amit alaposan fel kellett fejleszteniük az utóbbi években. „A sok új ember, az energia, az elszántság, amit Viryben tapasztalt, valamint az új, 2022-re fejlesztett motor is meggyőzte őt. Rendkívül fontos volt számunkra, hogy lássuk Fernandót, és a büszkeséget, az izgatottságot a szemében. És Enstone-ban is változásokat tapasztalt. De persze egy szép épület még nem mutatja meg, mi várható, szóval nagyon keményen kell dolgoznunk, hogy olyan autója legyen, amilyet megérdemel.”