Musorujsag
Élő Eredmények

Portugáliában tesztek 2021-re a Pirelli

Portugáliában tesztek 2021-re a Pirelli

Autosport
Ismertette a 2021-es gumik tesztprogramjának részleteit a Pirelli. A gyakorlásra a jövő hétvégi Portugál Nagydíjon kerül majd sor, különlegessége pedig az lesz, hogy az olaszoknak ez lesz az egyetlen lehetőségük a keverékek kipróbálására azok véglegesítse előtt.

Az FIA már korábban engedélyezte, hogy a Pirelli 2021-ben a jelenlegi abroncsokat használja (ez lesz a keverékek harmadik éve), igaz, kisebb módosításokat azért végre kell hajtaniuk azokon, hogy megfeleljenek a jövő évi autóknak, melyek a tervek szerint kisebb leszorítóerővel rendelkeznek majd. Az olaszok azonban szeretnének egy komolyabb frissítést végrehajtani.

Prototípusaikat a Portugál Nagydíj pénteki szabadedzésén próbálják majd ki, a gyakorlás pedig kulcsfontosságú lesz számukra, hiszen a november elsején lejáró véglegesítési határidő előtt csak ezen alkalommal vihetik pályára azokat.

Ráadásul a gumikat csak az első szabadedzés első 30 percében tesztelhetik majd! Igaz, az abroncsokat minden csapat minden versenyzőjének ki kell próbálnia, amennyiben egy baleset, vagy egy műszaki hiba nem teszi ezt lehetetlenné. A teszt után következhet az értékelési fázis, ami az idő rövidsége miatt szintén kemény menet lesz a Pirelli számára.

Mario Isola (Fotó: XPB)

„Szeretnénk tartósabb abroncsot fejleszteni” – jelentette ki az olaszok sportigazgatója, Mario Isola. „Olyan abroncsot, amit a jelenleginél alacsonyabb guminyomással is használhatunk. Ez a jövő évi, a leszorítóerő csökkentését célzó szabályokkal együtt segítheti az abroncsok megfelelőbb működését, és a túlmelegedés is csökkenhet. Persze teljesen nem lesz új keverék, mivel csak Portimaóban tesztelhetjük, ami egy új pálya, ráadásul frissen újraaszfaltozva” – tette hozzá.

Isola elárulta, a teszten minden csapat három szettet kap majd az új gumikból, tehát az egyik pilóta kettőt, a másik egyet használhat majd. „Összes 30 prototípusunk lesz, de ez nem azt jelenti, hogy 30 féle keverékkel próbálkozunk. 8-10 fajta lesz. Nem akarok pontos számot mondani, mert a csapatok vakon lesznek, és bármilyen megadott információ alapján számolgatni kezdenének. A terveket eljuttatjuk hozzájuk, és úgy számolunk, minden csapat ugyanannyit megy majd” – magyarázta.

„A terv az, hogy az egyik autó rövidebb, a másik pedig egy hosszú etapot megy, ami persze a 30 perc alatt nem sok. Igyekszünk méltányosak, sportszerűek maradni. Nem adhatunk egy csapatnak tíz prototípust, a másiknak pedig csak egyet. Szóval igyekszünk a tervet korrekt módon megvalósítani” – zárta gondolatát a szakember.

Fotó: XPB
Borítókép: Pirelli (Fotó: XPB)

További tartalmak