A csapatok egy korábbi megegyezés értelmében a szabadedzés első harminc percét a Pirelli 2021-es prototípusainak tesztelésére szánták, ennek megfelelően pedig a mezőny hamar nekilendült a második edzésnek.
Az első visszajelzéseket az olaszok már a csapatrádiókon keresztül megkapták, a csúszkáló Romain Grosjean és Lewis Hamilton ugyanis panaszkodott az általuk használt abroncsok (a Pirelli több prototípust is hozott, ezeket pedig véletlenszerűen szórták szét a csapatok között) kezelhetőségére. A brit komoly vibrációra panaszkodott, a francia pedig arra, hogy használatukkor az autó egyensúlya nem megfelelő.
Ami az időeredményeket illeti, a 2021-es gumikon Verstappené volt a legjobb kör: a holland 1:21:575-tel vezette a tabellát az első 30 perc végén.
Az edzés egy rövidebb szünet után – amikor a csapatok feltették a megszokott, a hétvégén is csatasorba állított keverékeket – folytatódott, ám később két alkalommal is újra le kellett állítani, ezen alkalmakkor azonban nem egy előre tervezett (és várható) pauza miatt csöndesült el a pálya.
A piros zászló először Pierre Gasly lángra kapó Alpha Taurija miatt került elő: a francia a 13-as kanyarnál került bajba, a mentés pedig 15 percet vett igénybe. A versenyző szerencsére sértetlenül megúszta az estet, autója viszont elég sokáig lángolt ahhoz, hogy a szerelők biztosra vegyék, túlórázniuk kell majd éjszaka.
Nem sokáig volt szabad a pálya, Verstappen és Stroll ugyanis hamar egymásra talált az első kanyarnál: ütközésük következményeként a kanadai folytatni sem tudta a körözgetést, autója ugyanis sérülten esett be a kavicságyba. Esetüket a versenybíróság jelenleg is vizsgálja.
Később már zavartalanul folyt a száguldás, a leggyorsabb kört pedig Bottas jegyezte, aki tehát az első után a második edzést is vitte Portugáliában. A bajnoki pontversenyt vezető csapattárs, Lewis Hamilton ezúttal csak nyolcadik volt, az eredmények alapján tehát úgy tűnik, egyelőre a finn van lépéselőnyben, igaz, többször láthattuk már, hogy a gyengébben kezdő Hamilton szombaton nemcsak magára talál, hanem az irányítást is megához ragadja.
Bottast Verstappen követte a tabellán, a harmadik helyezés pedig Norrisé lett, aki a McLaren előző hetekben látott kálváriáját (nem akartak működni a csapat új fejlesztései) látva kisebb meglepetésre tudott bekerülni a legjobb három közé.
Őt Charles Leclerc követte, továbbra is biztató tehát az új diffúzorral versenyző Ferrari tempója. Ezúttal ráadásul a csapattárs, Sebastian Vettel is befért a legjobb 10 közé; a német hatodik volt a tabellán. Kettejük közé a másik McLarennel Carlos Sainz sorolt.
Noha hamar be kellett fejeznie a körözgetést, Gaslyt a hetedik helyre rangsorolták – Hamilton elé. A legjobb tízbe az említetteken kívül Esteban Ocon fért még be, valamint Alexander Albon.
A Portugál Nagydíj F1-es programja a holnap délben kezdődő harmadik szabadedzéssel folytatódik – ennek közvetítése 11:55-kor indul az M4 Sporton. Csatornánk nézői azonban addig sem maradnak F1-es tartalom nélkül, péntek délután 17:40-kor ugyanis kezdetét veszi a Boxutca magazin.
A második szabadedzés végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő | Különbség | Kör | |
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:17,940 | 32 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 1:18,535 | +0,595 | 34 |
3. | Lando Norris | McLaren-Renault | 1:18,743 | +0,803 | 34 |
4. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:18,838 | +0,898 | 34 |
5. | Carlos Sainz | McLaren-Renault | 1:19,113 | +1,173 | 31 |
6. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:19,175 | +1,235 | 33 |
7. | Pierre Gasly | Alpha Tauri-Honda | 1:19,178 | +1,238 | 26 |
8. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:19,308 | +1,368 | 27 |
9. | Esteban Ocon | Renault | 1:19,496 | +1,556 | 32 |
10. | Alexander Albon | Red Bull-Honda | 1:19,643 | +1,703 | 36 |
11. | George Russell | Williams-Mercedes | 1:19,821 | +1,881 | 32 |
12. | Sergio Pérez | Racing Point-Mercedes | 1:19,901 | +1,961 | 33 |
13. | Daniel Ricciardo | Renault | 1:19,987 | +2,047 | 28 |
14. | Nicholas Latifi | Williams-Mercedes | 1:20,465 | +2,525 | 33 |
15. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20,490 | +2,550 | 34 |
16. | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:20,680 | +2,740 | 29 |
17. | Danyiil Kvjat | Alpha Tauri-Honda | 1:20,729 | +2,789 | 33 |
18. | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:20,867 | +2,927 | 32 |
19. | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | 1:20,983 | +3,043 | 26 |
20. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21,396 | +3,456 | 34 |