×

Harc az F2 trónjáért: Callum Ilott

Hosszú szünet után véghajrájához érkezett a Forma–2-es szezon – Bahreinben eldől, ki lesz a 2020-as szezon bajnoka! Sorozatunkban röviden visszatekintünk a főszerelők évadjára, és megnézzük, milyennek látják esélyeiket. A listavezető Mick Schumacher fő kihívója következik: Callum Ilott!

XPB_1048805_HiRes Callum Ilott (Fotó: XPB)
Noha még mindig fiatal, csupán 22 éves, Callum Ilott hosszú utat járt be, míg az F2-es bajnoki cím egyik esélyesévé vált. A brit formaautós pályafutása hajnalán a Red Bull juniorprogramjának tagja volt, a 2017-es Forma–3-as szezon után azonban kikerült onnan (bár voltak győzelmei, a bajnoki címet nem tudta megszerezni), és úgy tűnhetett, ezzel karrierje is léket kap.

A Ferrari azonban mentőövet dobott neki: a 2018-as évadtól kezdődően a vörösök támogatását élvezi. Ezt először egy erős GP3-as évvel hálálta meg (harmadik lett a pontversenyben), majd a közepes F2-es debütálás után jött az idei, sikerekben gazdag év.

Ilott valóban hatalmas előrelépést tett 2019 óta, amikor kétszer ugyan sikerült dobogóra állnia, összességében mégis inkább a középmezőnyben szerénykedett. Idei éve viszont számos pozitív pillanatot hozott: már a szezonnyitón diadalmaskodott, majd hazai pályán, Silverstone-ban is nyert, az időmérőkön pedig ő volt a legjobb a mezőnyből – négy pole-t szerzett!

A brit azt is gyorsan igazolta, mentálisan is felkészült a feladatra, remek rajtja (a harmadik helyről ugrott az élre) után ugyanis egy idegőrlő viadalt nyert meg, mely során ellenfelei hosszú körökön keresztül támadták. Többen aztán hibáztak is, ő viszont acélidegekkel harcolt, és nyert!

Callum Ilott (Fotó: XPB)



2020-as szezonja valóban meggyőző volt, a listavezetővel szembeni 22 pontos hátránya nagyja pedig – és számára ez lehet a leginkább elkeserítő – rajta kívül álló hibákból származik: noha voltak vezetői hibái (Silverstone-ban kicsúszott a sprintversenyen, Spában pedig ütközött Yuki Tsunodával), többször előfordult, hogy ő volt a szenvedő fél, vagy stratégiai, esetleg műszaki hiba hátráltatta.

Időmérős sebességét nézve, valamint azt, hogy csupán 22 egységgel marad el Mick Schumachertől, egyértelmű, hogy a két bahreini forduló során is ő lesz a német legfőbb kihívója. A meggyőző egykörös tempó mindenképp mellette szól majd, de a versenyeken is oda kell majd tennie magát, és nagyon oda kell figyelnie, hogy keveredjen olyan szituációba, mint a már említett belgiumi, ahol egy ütközés miatt bukott értékes pontokat – ezúttal ugyanis egy ilyen botlás végzetes lehet a bajnoki esélyek szempontjából.

A véghajrá kapcsán kijelentette, mindent bele fog adni, hogy csökkentse hátrányát, és ha lehet fordítson az álláson, és bízik abban, hogy már minden balszerencsét „elhasznált” 2020-ra, vagyis az utolsó futamok zavartalanul telnek számára, és képességeinek megfelelő eredményeket szerez.

„Már nagyon várom az utolsó hétvégét” – mondta. „A hosszú szünet után fantasztikus lesz végre újra autóba ülni. A bahreini pálya szórakoztató, a csapatunk pedig nagyon jó eredményekkel rendelkezik rajta, ezért abban bízom, most is jól teljesítünk majd. Azért megyek oda, hogy nyerjek, és mindent bele fogok adni!”