×

Harc az F2 trónjáért: Mick Schumacher

Hosszú szünet után véghajrájához érkezett a Forma–2-es szezon – Bahreinben eldől, ki lesz a 2020-as szezon bajnoka! Sorozatunkban röviden visszatekintünk a főszerelők évadjára, és megnézzük, milyennek látják esélyeiket. Sorozatunkat ki más zárná, mint a listavezető Mick Schumacher!

XPB_1061542_HiRes Mick Schumacher (Fotó: XPB)
A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fiaként Mick hamar a figyelem középpontjába került, és bár neve miatt talán előmenetele is könnyebb volt, az örökség, amit tovább kellett vinnie biztos, hogy komoly terhet rakott a vállára, ahogy a sajtó múlni nem akaró érdeklődése is. Így volt ez korai F4-es évei, majd F3-as bajnoki sikere után is.

Ezt egy közepes F2-es debütálás követte, igaz, a fiatal német több alkalommal is igen balszerencsés volt 2019-ben, eddigi pályafutása pedig azt mutatta: igazán mindig második évében jön lendületbe. Kivételt ez alól a Forma–2-es szereplés sem jelentett!

Második évében ugyanis sokkal meggyőzőbben szerepelt, sőt következetes teljesítményének, higgadt versenyzésének köszönhetően nemcsak bajnoki kihívóvá lépett elő, hanem a cím legnagyobb favoritjává az utolsó négy futam előtt. Schumacher a vezetést Mugellóban kaparintotta meg, azóta pedig folyamatosan növelte előnyét: ez most 22 pont Callum Ilott-tal szemben.

Eddigi legmagabiztosabb, legkompaktabb teljesítményét Szocsiban nyújtotta (vagyis remek formában van, Bahrein előtt ugyanis Oroszországban versenyzett a mezőny), fő erőssége azonban egész évben a következetesség volt. Az eddigi 10 forduló során 10 dobogós helyezését szerzett (ebből kettő futamgyőzelem volt), az F2-ben pedig jó ideje alapvetés, hogy a stabil eredmények többet jelentenek, mint a kiugró szereplés – legalábbis a pontverseny tekintetében.

Mick Schumacher (Fotó: XPB)



A német jó rajtjaival is fel tudta kelteni a szurkolók és a szakértők figyelmét – ez is komoly fegyvertény lehet tehát számára a véghajrában. Azt, mennyire magabiztosan kezd, talán semmi sem mutatja jobba annál, hogy öt dobogós helyezést is úgy szerzett, hogy gyengébb pozícióból indult a vasárnapi fordított rajtrácsos versenyeken.

Következetességét és formáját látva a 22 pontos előny megnyugtató lehet számára, abban az esetben viszont, ha erősebben kezdi a szezont, most még jobb pozícióban volna. A kezdés azonban döcögős volt: először csak a harmadik fordulóban állt dobogóra, és bár a második osztrák hétvégén egy fura műszaki gond (a poroltó meghibásodása) miatt esett ki a harmadik helyről, a szezonnyitón ő rontott, miközben Ilott-tal harcolt a győzelemért.

Ezt a hibát azóta sikerült már feledtetnie, és a balszerencse is inkább ellenfeleit hátráltatta, az utolsó két futamon azonban neki is oda kell még tennie magát, hogy a pont is felkerüljön az i-re, és bajnokként zárja a szezont, melyben kritikusait már sikerült elcsendesítenie. Sőt, a hírek szerint szereplésével F1-es ülést is foglalt már magának: számos sajtóhír szerint ő lesz a befutó a Haasnál!

„Mindenekelőtt izgatott vagyok, és nagyon várom a hétvégét” – mondta. „Úgy hiszem, jó esélyünk van arra, hogy megnyerjük a bajnokságot, ezért vagyok nagyon magabiztos és optimista. Egyértelmű, hogy sok munka vár ránk, és hosszú utat kell még megtennünk, de bízom a csapatomban és a csomagunk minőségében.”

„Csak a saját teljesítményünkre kell majd összpontosítanunk, és biztosítanunk kell, hogy úgy teljesítsünk, ahogyan teljesíteni tudunk. Ez a fő feladatunk, és nem az, hogy azt figyeljük, mit csinálnak a többiek. Ha jól teljesítünk majd, és olyan következetesek maradunk, mint a legutóbbi hétvégéken voltunk, akkor megtarthatjuk a vezető pozíciót” – emelte ki.