Musorujsag
Élő Eredmények

Így zajlott Mick Schumacher első F1-es bevetése a Haasnál

Így zajlott Mick Schumacher első F1-es bevetése a Haasnál

F1, Sky, Speedweek, RTL
Nem érték nagy meglepetések Mick Schumachert az F1-es nagydíjdebütálásán. Az első szabadedzés után az F2-es és az F1-es autók, gumik közötti különbségek mellett a 2021-es célokról is beszélt.

Átesett a tűzkeresztségen új csapatával Mick Schumacher. A Haas 2021-es versenyzője most debütált F1-es nagydíjhétvégén: az Abu-dzabi Nagydíj első szabadedzésén Kevin Magnussen autóját vezethette. Schumacher összesen 23 kört teljesített, 1:41,235 másodperces idejével a 18. helyen zárt, 2,6 másodperccel megelőzve a csapat másik versenyzőjét, a Romain Grosjeant helyettesítő Pietro Fittipaldit.

A két versenyző közötti különbség megtévesztő lehet, Fittipaldi a délután folyamán főként már a 2021-es szezonra tesztelt a Haasnak, míg Schumacher egy külön programot teljesített újoncként, az autóval való ismerkedés jegyében.

„Mick egy profi, a fiúk nagyon örültek neki. Nagyon illik a csapatba” – nyilatkozta Schumacherről új főnöke, Günther Steiner a német RTL-nek a szabadedzés végén. „Nagyon elégedettek vagyunk vele eddig. Következetesen vezet, pontosan azt csinálja, amit csinálnunk kell. Ez nagyon jó kezdés volt.”

Mick Schumacher és Günther Steiner (Fotó: Haas) Mick Schumacher és Günther Steiner (Fotó: Haas)

Schumacher a debütálása után széles mosollyal nyilatkozott. Mindenekelőtt hangsúlyozta, időeredménye nem mérvadó. „Két teljesen eltérő programot futottunk, hogy a lehető legtöbb adatot gyűjthessük a csapatnak. Természetesen izgalmas volt jobban megismerkedni a csapattal és az autóval. Jó volt végigmenni a különböző eljárásokon a gyakorlatban, és osztozni a pályán a többi versenyzővel. Az autót klassznak éreztem. Számomra ez mindenekelőtt a folyamatokkal való ismerkedésről szólt. Másfél óra talán soknak tűnhet, de sajnos nagyon hamar eltelt. Ez is azt mutatja, mennyire élveztem, amit csinálok” – értékelt Schumacher.

Kiemelte, egyelőre nem volt célja a határok feszegetése, mivel nem szívesen tett volna kárt Magnussen autójában. „Természetesen mindig vannak kanyarok, amelyekben jobb is lehetnél, vagy ahol nem úgy ment, mint kéne. Még szoknom kell a nagy leszorítóerőt. Sokkal tovább maradhatsz a gázon, mint a Forma–2-es autóval. Ilyen szempontból új szokásokat kell elsajátítani, és másfél óra természetesen nem elég erre, több idő kell hozzá. Emellett ilyenkor nem is akarsz kirepülni a pályáról, kárt téve az autóban, csak haza akarod hozni azt. Emiatt nem csináltam semmi őrültséget, amivel veszélyeztethettem volna az autót. Inkább megyek kilencvenkilenc százalékon, mint százegyen.”

Mick Schumacher és Günther Steiner (Fotó: Haas) Mick Schumacher és Günther Steiner (Fotó: Haas)

Schumachert a Forma–2 és a Forma–1 közötti különbségekről is kérdezték. Ilyen szempontból nem volt akkora „aha-érzése”, mivel tavaly két napon át már tesztelt aktuális F1-es autót. „Tavaly Bahreinben már teszteltem, ezért tudtam, mekkora a különbség. De persze mindig lenyűgöző az F2-es autóból az F1-esbe ugrani, és látni, hogy mennyire más” – állapította meg. „Ami a fizikális oldalt illeti, nagyobb hangsúlyt fogok fektetni a nyakam felkészítésére, mert az F1-es autók sokkal jobban igénybe veszik a nyakat.”

Az F2-es idényéhez képest nagy változást jelentett, hogy az F1 egyelőre még nem tért át a 18 colos kerekekre. Ez viszont nem okozott problémát Schumachernek. „Annyira más az autó és a közeg is, hogy nem olyan nehéz ez. Amikor új autóba ülsz, egyből alkalmazkodsz az új helyzethez. Ez nem tartott olyan sokáig, mint gondoltam. A C3-as gumin, vagyis a legkeményebben mentem pár kört egymás után, és ráéreztem, melyik kanyarban mennyire nyomhatom. Csak az időn és a körökön múlik, hogy hozzászokjak. Aztán a lágyra váltottunk, és óriási volt a különbség, nagy eltérést lehet érezni a keverékek között. Nagyon klassz volt!”

A tavaly a Ferrarival és az Alfa Romeóval teljesített tesztjének köszönhetően a német F2-es bajnoknak most a bonyolult F1-es kormánnyal sem gyűlt meg a baja. „Talán többet készültem erre, amikor tavaly Bahreinben először teszteltem. Akkor nagyon furcsa volt, hogy hirtelen mennyi mindent kell csinálni a kormányon egyszerre. De itt már nem volt igazán nehéz. Egyből otthonosan mozogtam a kapcsolgatásban, nem zavart.”

Mick Schumacher és Günther Steiner (Fotó: Haas) Mick Schumacher és Günther Steiner (Fotó: Haas)

Schumacher számára a mostani még csak amolyan bemelegítés volt. A hétvégén a Haas csapat garázsában figyeli, hogyan  dolgoznak a mérnökök és a szerelők, tovább ismerkedik az emberekkel és a műveletekkel, miközben már készül a jövő keddi újabb bevetésére a fiatal versenyzők tesztjén.

„Minden edzés hasznos számomra a jövő évre való felkészülésbe. Ez volt a kóstoló. A fiatal versenyzők tesztjén már bizonyos területeken fogok dolgozni, mint például a hosszú etapokon, amik nagyon fontosak lesznek, valamint a rajtokat is gyakorolni fogom. Közben igyekszem beilleszkedni a csapathoz, megszokni az autót” – bocsátotta előre. „A sok üzemanyagos menetem most teljesen más volt, mint amit eddig tapasztaltam. Eddig csak kevés üzemanyaggal vezettem F1-es autót, szóval ez most hasznos tapasztalat volt, hiszen megtanultam, hol kell fékeznem, mennyire nyomhatom így. A rajtgyakorlatom – ami az első F1-es rajtgyakorlatom volt – pedig igazán jól ment.”

Michael Schumacher fia nem tagadja, jó érzés volt úgy beülni a Haasba, hogy tudja, 2021-ben a csapat egyik autója az övé lesz. Már alig várja az éles bevetéseket. „A Forma–1 gyerekkori álmom, és most beteljesül. De természetesen egy feladat is, ami előttem áll. Úgy érzem, jól felkészültem rá. Jövőre a legfőbb célom az lesz, hogy versenyzőként továbbfejlődjek, a legjobb formámat hozzam, a csapattal való közös munkában is. Szeretnék eljutni oda, hogy év végén kijelenthetem, egy család vagyunk” – mondta céljairól.

Le sem tagadhatná, kinek a gyermeke!

Borítókép: Mick Schumacher és Günther Steiner (Fotó: Haas)

További tartalmak