Musorujsag
Élő Eredmények

Marko: Kitüntetést az isztambuli csúszós aszfalt készítőinek!

Marko: Kitüntetést az isztambuli csúszós aszfalt készítőinek!

Motorsport-Total
Nem érti Helmut Marko, a versenyzők miért panaszkodtak annyit az extrémcsúszós isztambuli új aszfaltra. Szerinte az év húzása volt.

Kilenc év kihagyás után tért vissza a Forma–1 mezőnye Törökországba. Az isztambuli pálya merőben más állapotban fogata a mezőnyt, mint a legutóbbi alkalommal: az egészet újraaszfaltozták. Felületnek a szervezők a más felújított pályákon is használt tükörsima aszfaltot választották, ám a helyzetet rendkívülivé tette, hogy a munkálatok az időjárási viszonyok miatt némiképp megcsúsztak, így mindössze 10 nappal a versenyhétvége előtt adták át a ringet, amely emiatt a nagydíj alatt még csupa bitumen és olaj volt.

Az alig tapadó felületen a Forma–1-es autók nem tűntek túl „Forma–1-esnek”, a versenyzők pedig szinte kivétel nélkül panaszkodtak, hogy az így futott verseny nem igazi verseny, csupán túlélőshow, melyben nagy szerepet játszik a szerencse.

A történések igazolták is ezt, ugyanakkor az esővel is megspékelt időmérő edzés és futam túl jól sikerül ahhoz, hogy a szurkolók a versenyzőkkel együtt panaszkodjanak az aszfaltra.

Fotó: XPB

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szerint nem is volt jogos a résztvevők fölháborodása. „Azokat az embereket, akik Isztambult aszfaltozták, ki kellene tüntetni! Nem értem, a világ legjobb versenyzői hogyan mondhatják azt, hogy nem lehet rajta vezetni. Szenzációsak voltak a képek, és mindenki számára egyforma volt a helyzet. A csúszós aszfalton egy Williams nem csúszik sokkal jobban, mint egy Mercedes, mivel egyszerűen nincs tapadás. Számomra ez szuperizgalmas pillanat volt” – állapította meg az osztrák, megjegyezve, emellett Mugellót és a szintén újraaszfaltozott, szintén nagyon csúszós Portimaót is nagyon élvezte. „Ezek sokkal inkább megfeleltek annak a versenysportnak, amit a szurkolók vagy akár én megfelelőnek tartunk.”

Azzal persze lehet vitatkozni, hogy az izgalmas versenyek megteremtésének valóban a jégpályás megoldás-e a helyes vagy sportszerű módja. Markót azzal mindenesetre nem lehet vádolni, hogy elfogult, hiszen a Török Nagydíj a Red Bull egyik leggyengébb versenyét hozta, melyen a csapat és a versenyzők is több hibát vétettek.

A tanácsadó szerint a mezőny tagjainak nem volt joguk a körülmények miatt háborogni. „A versenyzők elég pénzt kapnak ahhoz, hogy elviseljék az ilyesmit. Másfelől mindenki számára azonosak voltak a feltételek” – érvelt.

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak