×

Bemutatta átmeneti festését az Alpine F1-es csapata (képekkel)

Bemutatta átmeneti új festését az Alpine megújult Forma–1-es csapata. Gépük egyelőre feketében pompázik – de lesz még változás.

2021 - A521 Fotó: Alpine
Megújulóban a Renault Csoport, és megújulóban az általa fenntartott Forma–1-es csapat is. A francia autókonszern csütörtökön ismertette a márka és leányvállalatainak stratégiai tervét, melyben az Alpine névre váltó F1-es csapatáról is részleteket árult el.

Az eseményen mindenekelőtt bemutattak egy új festést. Egyelőre a Renault korábbi autóját gördítették a színpadra, amely fekete alapszínben pompázott, motorborítására viszont már fölkerült az Alpine kék, fehér és piros színvilága, valamint logója.

Laurent Rossi, az Alpine élére múlt héten kinevezett ügyvezető igazgató előrebocsátotta, a mostani csupán egy átmeneti festés, a valódi külsőt a következő hónapban tervezi prezentálni az istálló.

Az autójuk elnevezésénél a csapat szakít a renault-s hagyományokkal, a karosszéria nevéből eltűnik a megszokott "R.S." rövidítés, és az új, a múlt évi R.S.20-as alapjaira épülő konstrukciót A521-nek fogják hívni.



A Renault „Renaulution” nevű új stratégiai tervében az Alpine-t egy „avantgárd” márkának minősítette, speciális célközönséggel. Luca de Meo elnök előrebocsátotta, teljesen elektromos sportautókat terveznek gyártani, és ehhez a brit Lotust is segítségül hívják. Noha az F1 továbbra is a belső égésű motorokkal és hibriderőforrásokkal tervez, a sorozat az új marketingstratégiájuk középpontjában áll.

„Üdv az Alpine-nál, a csoport avantgárd részlegén” – mondta bemutatóján a márkát irányító Rossi. „Exkluzív és innovatív sportautókat akarunk fejleszteni. A DNS-ünk három részből áll. Először is ott az Alpine, egy igazi márka, múlttal és pedigrével. A francia autógyártás piramisának csúcsa, hírnévvel, figyelemreméltó sikerekkel, lélegzetelállító versenyrészleggel. Valamint egy gyárral. Másodszor ott a Renault Sport, háromszáz mérnökkel, akik különleges sportautók fejlesztésével foglalkoznak, és számos ikonikus modellt adtak nekünk. Harmadszor pedig ott van a Forma–1. Egy F1-es csapat ezerkétszáz főt foglal magába, akik a motorsport nagyon bonyolult masináit gyártják. Elit mérnökök, akik arra specializálódtak, hogy a legjobban pénzelt konstruktőrök ellen küzdjenek.”

„Az F1 emellett egy jelentős marketingplatform is. Félmilliárd szurkolóval világszerte, ami egy különleges lehetőség a reklámozáshoz. Azzal, hogy összehoztuk a gyártást, a mérnöki kiválóságot és a jelentős vonzerőt ezzel az autentikus márkával, leraktuk az alapjait annak, hogy az Alpine igazán komoly piaci értékkel bírjon, és új szintre emeljük.”



Antony Villain, az Alpine tervezésért felelős igazgatója elárulta, a most prezentált külső talán csak átmeneti, mégsem tér el teljesen a véglegesnek szánt festéstől. „A ma bemutatott festés egy ízelítő abból, milyen lesz az Alpine F1-es csapatának új identitása. Bizonyos strukturális grafikai elemek maradnak a versenyfestésnél is, miközben mások változni fognak. A túlméretezett Alpine-logó és a trikolór az első jele a márka új identitásának a motorsportban. A kék, fehér és piros színek a francia és a brit zászlóra utalnak, amik nagyon fontosak számunkra” – fogalmazott.

Az Alpine jogelődje, a Renault a konstruktőri bajnokság 5. helyén zárta 2020-at, de megszerezte a gyári újjáalakulása óta első dobogós helyezéseit. A gárda két versenyzője a két év után visszatérő Fernando Alonso, valamint a második enstone-i szezonját kezdő Esteban Ocon lesznek. Az új autót és a végleges festést februárban velük leplezi le az istálló. Emellett adósak még az új vezetői struktúra ismertetésével is. Cyril Abiteboul már távozott a Renault-tól és az Alpine-től, a várható új ügyvezető igazgató, Davide Brivio, valamint a hírek szerint csapatfőnökként Abiteboul helyébe lépő Marcin Budkowski új pozícióját hivatalosan még nem erősítették meg.

Képgaléria:

Fotó: Alpine


További részletek hamarosan...