×

Történelmi magyarázata van, miért feketében debütált az Alpine F1

Fekete alapszínnel mutatkozott be az Alpine F1-es csapata, új modelljüket pedig A521-nek fogják hívni. Mindkét választásnál a történelemben kell keresni a választ.

2021 - A52161 Fotó: Alpine
Az F1-es csapatok közül elsőként a Renault-ból lett Alpine állt nagyközönség elé, hogy ízelítőt adjon új arculatából. Egyelőre csak a Renault tavalyi autóját állították a színpadra, az ráadásul nem is a végleges festését kapta, csak egy átmenetit. A dizájnba kódolt rejtett üzenetek viszont jelzésértékűek.

A bemutatott masina egyelőre fekete, a legnagyobb változást a Renault 2020-as (teljesen fekete) tesztfestéséhez képest pedig az jelenti, hogy a motorborításán megjelentek a kék, fehér és piros csíkok, valamint az Alpine logója, a nagy nyilas A betűvel.

A márka ezzel egy időben jelezte, a valódi 2021-es autóját A521-nek fogják hívni, a festése változni fog, bemutatójára pedig valamikor februárban kerítenek sort. Pontos dátumot egyelőre nem közöltek.

Fotó: Alpine



A festés meglehetősen vegyes fogadtatásra lelt. Vannak, akik fantáziátlannak, túl egyszerűnek tartják az új külsőt, ám mint az az Alpine tervezőigazgatójának, Antony Villainnek a magyarázatából kiderül, mindennek megvan a maga üzenete rajta. „Ez az A521-es bemutatóautó. Ezzel jelentjük be az új Forma–1-es gépünk érkezését, amely 2021-ben az Alpine színeiben fog versenyezni. Ez egy nagyszerű F1-es gép, amely összhangban van a márka tervezési filozófiájával. Gyorsaságot, mindig eleganciával társuló könnyedséget jelképez” – magyarázta Villain.

Hangsúlyozta, a végleges festésük eltérő lesz, ám nem teljesen. A motorborítás csíkozása talán a végleges verzión is szerepet kap – legalábbis abból kiindulva, amit az jelképez. „Láthatóak a csapatunk új megjelenésének első részletei, különösen az emblémánk, az ’A’-val és a kék–fehér–piros trikolórral. Ez utóbbi érdekes, mert ha az autót oldalról nézzük, akkor a francia zászlót idézi, ha viszont felülről figyeljük, a brit zászló jelenik meg. Ezt a részletet különösen szeretjük, mivel Viry-Chatillon és Enstone csapatainak hagyományos együttműködését jelképezi” – árulta el a dizájn hátteréről, utalva a csapatuk angliai bázisára és motorgyáruk franciaországi központjára.

Fotó: Alpine



Az Alpine kapcsán sokan számítottak arra, hogy a többek között WEC-ből is ismert sötétkék festést választják F1-es csapatuknál. Erre még minden esély meg is van, hiszen a most bemutatott külső csak a bemutatkozáshoz készült. A tervezőrészleg vezetője elmagyarázta, miért fekete ez a verziójuk. „Nos, ez egy tisztelgés a csoport legelső Forma–1-es prototípusa előtt, ami 1975-ben készült, és ami Alpine volt, mielőtt Renault-vá vált. Az az autó fekete volt, és A500-nak hívták” – adott egyben magyarázatot arra is, honnan az új konstrukció elnevezése.

A Renault F1-es programjának indulásáról érdemes tudni, hogy az 1970-es években eredetileg az Alpine is szeretett volna bemutatkozni a királykategóriában. Programjukat 1972-ben kezdték, majd a Gordinivel együttműködve 1975-re – teljes titokban – meg is építették a Villain által említett A500-as modellt, amelybe a Renault V6-os turbómotorja került. A teljesen fekete masinával tesztelték először az F1 első turbómotorját, versenyzőként Jean-Pierre Jabouille-al. A szintén F1-be vágyó Renault aztán bekebelezte az Alpine-t és a Gordinit, és 1976-ban végül saját néven mutatkozott be, az A500-ast pedig RS 01-re keresztelte át.

Fotó: Alpine



A két márka együttműködése ma jóval barátságosabb, célja pedig éppen az, hogy megadja a nagyobb rangot a kevésbé ismert Alpine márkának. „Ez egyfajta hazatérés az Alpine számára, és egy álom, ami végre megvalósul. Az F1-ben versenyzünk, a jövő felé irányítjuk a márkát, és megadjuk neki azt a nemzetközi befolyást, amit megérdemel” – mondta Villain.

Az istálló célja, hogy a múlt évi három dobogós helyezés után újabb lépést tegyen előre, jövőre pedig már rendszeresen élmezőnyben küzdene. Erről már az Alpine élére múlt héten kinevezett Laurent Rossi beszélt. „Megerősítettük a teljes elköteleződésünket, és neki fogunk vágni a 2022-ben induló új szabályciklusnak, melyben folyamatosan esélyt akarunk a dobogós helyezésekre. 2021 átmeneti év lesz számunkra, mint valamennyi csapat számára, de a csúcstámadás már kezdetét vette” – fogalmazott.