Az Alpine F1-es csapata egyelőre nem adott ki újabb hivatalos közleményt a csütörtökön a svájci Luganóban kerékpárbalesetet szenvedett Fernando Alonso állapotáról, ám az Autosport szaklap megtudott pár részletet. A baleset körülményei kapcsán azt írták, Alonso csütörtökön dél táján ütközött egy autóval a közúton, miközben edzést tartott. Nagyot fékezett, hogy elkerülje a becsapódást, és ekkor esett le a kerékpárjáról. A spanyol Marca úgy tudja, az eset egy városi körforgalomnál történt.
A kétszeres világbajnokot először egy helyi kórházban látták el, ám az információk szerint azóta átszállították Bernbe. Miközben Olaszországból az a hír érkezett, hogy eltörhetett az állkapcsa, az Autosport forrásai szerint csonttörésről az első vizsgálatok alapján nincs szó, Alonsónak csak foga(i) tört(tek) el. Emiatt viszont várhatóan műteni fogják Bernben.
Spanyol lapok eközben arról számoltak be, hogy Alonso előszezoni teszten, valamint az évnyitó Bahreini Nagydíjon való indulása nem forog veszélyben. A szahíri teszthét kereken négy hét múlva veszi kezdetét, a bajnokság pedig március 26-a és 28-a között tartja első nagydíjhétvégéjét. Alonsóra ezt megelőzően viszont vár még egy autóbemutató is – azt a csapata március elejére ígérte.
A 2005-ös és 2006-os világbajnok két év kihagyás után tér vissza Forma–1-be, 2009 után az enstone-i csapathoz, amellyel két időszakban összesen hat szezont teljesített – akkor a gárdát még Renault-nak hívták.
Frissítés: A spanyol Marca időközben arról számolt be, hogy Alonso már az éjszaka folyamán átesett az operáción a berni kórházban. Egy állcsontsebészeti beavatkozásról volt szó, melynek során eltávolították pár törött fogát, valamint helyreigazították az állkapcsát. Az orvosok sikeresnek ítélték a műtétet. A svájci rendőrség eközben vizsgálni kezdte a baleset körülményeit.
Nem először éri baleset a szezonkezdés előtt
A 18. Forma–1-es szezonjára készülő Alonso pályafutásában nem a mostani az első alkalom, hogy a bajnokság kezdete előtt balesetet szenved. 2009-ben egy januári repülős incidens borzolta a kedélyeket. Az akkor a Renault-val versenyző spanyol a kenyai Malindiben nyaralt az ünnepek idején, főnöke és menedzsere, Flavio Briatore ottani nyaralójában. Éppen hazafelé tartottak Spanyolországba akkori nejével és annak rokonaival, amikor felszállás előtt a gépük jobb szárnya nekiütközött egy épületnek. A felszállást meg kellett szakítani, az utazásukat elnapolták.
Alonsónak és útitársainak az ijedtségen kívül semmi bajuk nem esett. A versenyző menedzsmentje pár nappal később igyekezett tisztázni, hogy a híradások drámaibb képet festettek a valóságnál. „Ez nem olyan súlyos, mint amilyennek az internet alapján tűnik, de Fernandónak föl kellett függesztenie a hazaútját” – közölte a szóvivőjük, miközben a menedzser, Carlos Garcia Abad állította: „Ez még csak balesetnek sem volt nevezhető.”
A hat évvel később, 2015. február 22-én viszont már annál komolyabb baleset történt. Alonso éppen a barcelonai F1-es teszthét zárónapját teljesítette a McLarennel, amikor a délelőtti edzésrészben furcsa körülmények között a falnak csapódott. Az ütközés nem volt nagy, ám mégis kórházba kellett szállítani, és agyrázkódása miatt még a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat is ki kellett hagynia.
„Az autóval történt valami, a kormány blokkolt, és emlékszem a balesetre” – mesélte Alonso, miközben csapata állította, az adatokon semmilyen problémára utaló jelet nem láttak.
Akkoriban többféle találgatást lehetett hallani a rejtélyes áramütéstől (egy ERS-hiba folytán), a törmeléken való áthajtástól egy heves széllökésig, ami irányíthatatlanná tehette az autóját. A McLaren utóbbi verzióban hitt, versenyzője viszont nem. „Ha nem látszott a telemetrián, az azért van, mert még nem megfelelő hozzá a technológia. Talán tíz év múlva már az lesz, talán sohasem. Az biztos, hogy nem a szél volt, és nem is mentem neki semminek” − állította a spanyol, aki a sérüléseiről sosem beszélt részletesebben.