Hétfőn hivatalossá vált, amiről a múlt hónapban még csak félig hivatalosan beszéltek a szervezők: az áprilisi imolai Forma–1-es versenynek egészen bizarr nevet adtak. A Pirelli pénteken erősítette meg, hogy ők lesznek a főszponzorai az április 18-ai versenynek, amit így hivatalosan – tessék kapaszkodni! – Formula 1 Pirelli Gran Premio del Made in Italy e dell’Emilia Romagna néven fognak jegyezni. Ha nem elég a riasztó hossz, ráadásként még két nyelv (olasz és angol) is keveredik benne. Lefordítani valahogy így lehetne: Forma–1-es Pirelli Made in Italy és Emilia-romagnai Nagydíj.
A meglehetősen hosszú és bizarr névválasztásnak természetesen háttere is van. Az imolai versenyt idén az olasz kormány és Emilia-Romagna tartomány is támogatja, és a felek már januárban megállapodtak arról, hogy együttműködésüket a névadásban is hirdetni fogják. Az olasz külügyminisztérium és a tartományi vezetőség célja népszerűsíteni a régiót és annak egyéb eseményeit, reklámot csinálni az idegenforgalomnak.
„Büszkék vagyunk, hogy támogatói lehetünk az F1 történetének valószínűleg leghosszabb nevű versenyének” – kommentálta a bejelentést a Pirelli.
Jelentjük, a gumigyártónak nem feltétlenül van igaza. Az F1 történetének legelső versenyét, az 1950 májusában rendezett silverstone-i futam hivatalosan ennél is hosszabb névvel futott, köszönhetően annak, hogy azt az eleve hosszú nevű brit Királyi Automobilklub szervezte, és egyszerre számított Brit és Európa Nagydíjnak. A verseny hivatalos neve The Royal Automobile Club Grand Prix d’Europe Incorporating The British Grand Prix, vagy kicsit rövidítve RAC Grand Prix d’Europe Incorporating The British Grand Prix volt.
Mindez persze sovány vigasz azoknak, akik ki akarják mondani vagy le akarják írni az idei második verseny nevét. A magunk részéről megmaradnánk a tavaly még szintén furcsának tartott, ezek után viszont már egyszerűnek ható „Emilia-Romagna Nagydíja” elnevezésnél…
Imola egyébként korábban már más neveken is rendezett F1-es versenyt, 1980-ban az övék volt az „Olasz Nagydíj” név használati joga, később „San Marinó-i Nagydíjként” volt ismert a futamuk, tavaly pedig a már említett változatra váltottak.
Rekordernek az eltérő nevek szempontjából a Nürburgring számít. A pálya már „Német Nagydíj”, „Európa Nagydíj”, „Luxemburgi Nagydíj” és „Eifel Nagydíj” néven is rendezett királykategóriás versenyt.