Az Alpine bejáratásáról is lemarad Alonso

Az új autóját kedden prezentáló csapat előrebocsátotta, szerdán már meg is ejti az A521-es modell bejáratását.

Az Alpine A521-es (Fotó: Alpine) Az Alpine A521-es (Fotó: Alpine)
Két csapat is kedden mutatta be a 2021-es autóját. A Mercedes jelezte, az övék először a március 12-én rajtoló bahreini teszten fog először pályára hajtani, mivel Silverstone-t a zord időjárása miatt nem tartják reprezentatív és hasznos munkát biztosító helyszínnek. Az Alpine eközben bejelentette, az A521-es modellt már szerdán pályára viszik, mégpedig a zord időjárású Silverstone-ban.

A bejáratást a csapattal második évét kezdő Esteban Ocon ejti meg, aki már eleve Angliában tartózkodik. Szemben új csapattársával, Fernando Alonsóval, aki a keddi bemutatót is csak svájci otthonából figyelhette. A múlt hónapban kerékpárbalesetet szenvedő spanyol a világjárvány miatti utazási korlátozásokra hivatkozva maradt otthonában. Állkapocssérülése után csak fokozatosan térhetett vissza az edzéshez, és kihagyta a csapat két évvel ezelőtti autóval megejtett franciaországi tesztjét is, melyen szintén Ocon ült volán mögé. Ezúttal a bejáratásról is le kell mondania.

A kétszeres bajnok ettől függetlenül úgy érzi, felkészült a szezonra és a bahreini első tesztnapjára. „Nagyszerűen érzem magam, és a valaha volt legjobb formámban vagyok fizikálisan és mentálisan is. Jó ideje készülök már a visszatérésemre, és most friss motivációval várom. Nagyon izgalmas élmény lesz először vezetni az autót, és remélem, hogy mindkét gyárunk ki fogja élvezni ezt. Erős csapatunk van, és Estebannal együtt a tavalyi évre építve jó eredményeket kell szállítanunk. Tudjuk, hogy nagy lesz a versengés, de felkészültünk a kihívásra” – tekintett előre.

Csapattársa eközben arról beszélt, hogy reményei szerint 2020-as első F1-es dobogóját továbbiak követik majd. „Mindig is a célom és álmom volt, hogy a Forma–1-ben dobogón álljak. Szeretnék még többször ott állni. Tavaly jobban zártam a szezont, mint ahogyan kezdtem, és most szeretnék arról a szintről indulni, az év során pedig fejlődni.”

Az Alpine A521-es (Fotó: Alpine)



Az Alpine új autója nagy hasonlóságot mutat a Renault 2020-as masinájával, leginkább a festése változott. Pat Fry, az enstone-i részleg technikai igazgatója elmondta, azért így is igyekeztek mindent javítani rajta, amit csak lehetett. „Mindent kihasználtunk, amit a szabályok lehetővé tettek, hogy újratervezzük és fejlesszük az autót. A késői aerodinamikai szabályváltoztatásokkal együtt eléggé jelentős fejlesztési program lett ebből, és dolgozunk rajta, hogy mindennel elkészüljünk a bahreini tesztig és az első versenyig.”

„Ez az autó egy közvetlen továbbfejlesztése a tavalyinak, de próbáltunk javítani az aerodinamikai teljesítményén. Van pár dolog, ami kicsit másképp néz ki rajta, de ez inkább evolúció, mintsem teljes megújulás.”

Marcin Budkowski ügyvezető igazgató kiemelte, nem fogják túlzásba vinni a 2021-es gép fejlesztését, mivel a fejlesztési kapacitásukat a szabályok korlátozzák, és a 2022-es új autójuk esetében is ebből kell gazdálkodniuk. „Miután kitört a járvány, a nagy szabályváltozások bevezetését 2022-re halasztották, 2021-re pedig az autók nagy részét befagyasztották, szóval ez a szezon egyfajta folytatása a 2020-asnak. Ennek ellenére az FIA változtatott az aerodinamikai szabályokon, hogy csökkentse a leszorítóerőt és óvja a gumikat, így arra kényszerített minket, hogy újratervezzük az autó hátulját. Minden területen fejlesztettünk, amit nem fagyasztottak be.”

Az Alpine A521-es (Fotó: Alpine)

Az Alpine A521-es (Fotó: Alpine)



„A szabályok viszonylagos állandósága miatt nem fogunk nagy változást látni az erőviszonyokban, ám a középmezőnyben annyira kicsik a különbségek, hogy szoros csatát várhatunk minden pályán. Az apró teljesítménykülönbségek nagy eltérést jelenthetnek a bajnokság végeredményében. Reméljük, hogy a tavalyi szezon lendületét át tudjuk menteni erre az évre” – mondta lengyel szakember.

Forradalmi változásról a Renault-motor esetében sem beszélhetünk, Részlegvezetőjük, Rémi Taffin szerint nem történt nagy átalakulás e téren, ám a bahreini első versenyre azért így is egy új erőforrással készülnek. „Minimális változtatás történt a tavalyi erőforráson, mivel elköteleztük magunkat, hogy 2022-re fókuszálunk. Öt kilogrammal nőtt a motor minimális tömeghatára, amit a használt anyagok korlátozásának és a költségkímélésnek köszönhetünk. Mint mindig, az új szezonban a megbízhatóságra helyeztük a hangsúlyt elsőként, miközben meg akartuk tartani a motorteljesítmény magas szintjét. Emellett igyekszünk mindent kihozni a motor csomagolásából és a karosszériával való összhangból.”