Musorujsag
Élő Eredmények

Így fest a Haas-autó, amivel a Schumacher név visszatér az F1-be!

Így fest a Haas-autó, amivel a Schumacher név visszatér az F1-be!

Haas
Csütörtökön a Haas folytatta a bemutatók sorát. Miközben az amerikai csapat megmutatta 2021-es arculatát, két újoncukkal rögös első szezonra készülnek.

A tíz F1-es csapat közül egyedül a Haas jelentett be úgy bemutatódátumot, hogy nem ígért új autót, csak egy új festést. Mindez hű képet fest az istálló sajátos idei helyzetéről. Az amerikaiak téli felkészülése messze volt az ideálistól, autójukat csak Bahreinben fogják először beindítani, mivel Ferrari-mérnökök nem utaztak az angliai gyárukba. Emellett az évre úgy készülnek, hogy már most tudják, a tesztek után egyetlen fejlesztés sem fog fölkerülni a VF-21-re.

A kilátások nem jók, a figyelmük már 2022-re irányul, ám 2021-et azért így is teljesíteniük kell, és ha már így alakult, próbálják a legjobbat kihozni belőle. Például azzal, hogy két újoncot szerződtettek, akik egyfelől segítenek erősíteni a hátországukat (szponzorációval, illetve a Ferrari nagyobb támogatásával), másfelől lehetőséget kapnak arra, hogy egy lényegében tét nélküli évben ismerkedjenek a Forma–1-gyel és elkövessék az elkerülhetetlen hibákat, amikért később már nagyobb árat kéne fizetniük.

A Haas megújult 2021-es festése (Fotó: Haas)

Vagy például azzal, hogy ha már nem fejlesztették túlzottan, felturbózták az autójuk megjelenését. Az új festéssel (ami a közzétett grafikákon egyelőre a korábbi autójukon látható) a csapat szakított a hagyományaival, és félredobta a megszokott szürke színt, fehérre, valamint kékre és pirosra cserélve azt. E színkombináció akár az amerikai színeket is idézhetné, a valóságban viszont inkább Oroszország felé viszi a csapatot. Történetük során másodszor változtattak gyökeresen a festésen, és miképpen a két évvel ezelőtti fekete–arany színnél, úgy ezúttal is egy névadó szponzori megállapodás áll ennek hátterében.

A Haas új hivatalos neve Uralkali Haas F1 Team lett, új szponzoruk pedig az az orosz petrolkémiai vállalat, amelynek feje újonc versenyzőjük, Nyikita Mazepin édesapja, Dmitrij. Együttműködésüket már a versenyzőválasztásukból meg lehetett jósolni, most kiderült, az autó külsejét is az olajvállalat határozza meg.

Támogatót azért másik versenyzőjük, Mick Schumacher is hozott. A csapat a bemutatóval egy időben jelentette be, hogy szerződést kötöttek az 1&1 nevű német telekommunikációs céggel, amelynek logója az oldalsó vállemezükön és a hátsó szárnyvéglapjukon látható, és amely cégnek mostantól Schumacher a nagykövete lesz.

A Haas megújult 2021-es festése (Fotó: Haas)

„Örömmel üdvözlöm az Uralkalit a Forma–1-ben a Haas-csapat névadó szponzoraként” – nyilatkozta Gene Haas csapattulajdonos. „Boldogan képviseljük a márkát ebben a szezonban. Ez egy izgalmas időszak a csapat számára az Uralkali érkezésével, valamint Nyikita Mazepinnel és Mick Schumacherrel a volánnál. Minden változott, de remélem, hogy visszatérhetünk a pontszerzők közé a versenyeken. Nehéz két szezon áll mögöttünk, de mi már a nagyobb képet nézzük, és leginkább a 2022-es új szabályokkal foglalkozunk.”

Mick Schumacherrel és Nyikita Mazepinnel a csapat a Toro Rosso 2015-ös választása óta az első, amely teljesen újonc párossal vág neki egy szezonnak. Mindkét versenyzőjük a Forma–2-ből érkezett, ám helyzetük nem is térhetne el jobban.

Schumacher 30 évvel hétszeres világbajnok édesapja, Michael Schumacher után mutatkozik be a királykategóriában. Forma–3-as Európa-bajnokként és Forma–2-es bajnokként érkezik, jó pedigrével. Hozzáállását gyerekkora óta az apjától örökölt módszeresség és tudatosság jellemzi. Sosem siettette a felemelkedést, egyik kategóriában sem azonnal az eredményekre összpontosított, sokkal inkább arra, hogy minél többet tanuljon, és fölszedegessen minden olyan tudást és képességet, amire egy kiforrott, jól felkészült versenyzőnek szüksége van. A csapat vele együtt a Ferrarival való kapcsolatát is erősíti, hiszen a német az olaszok akadémiájának tagja.

Mick Schumacher (Fotó: Haas) Mick Schumacher (Fotó: Haas)

Mazepin eközben kevésbé veretes önéletrajzzal, de erős támogatóval a háta mögött jutott az F1-be, útját pedig a részsikerek mellett a botrányok kísérték. Miközben csapattársa egy nagyon visszahúzódó, higgadt, csöndes és sokak számára szimpatikus karakter, az orosz már a bemutatkozása előtt igazi közellenséggé vált a múlt decemberi videós botrányával. Bár állítja, sokat tanult a történtekből, korábbi balhéi (pofozkodás a pályán és a pályán kívül) azt mutatják, nehezen tartja kordában az érzelmeit és ösztöneit, és nem feltétlenül jellemzi az a fajta tudatosság, ami Schumachert.

Günther Steiner azt reméli, hogy a megerősített hátterükkel és a két fiatal versenyzővel egy sikeresebb jövőt alapoznak meg. „Egy teljesen új névadó szponzorral és két újonc versenyzővel vágunk neki az évnek. Izgalmas szezon vár ránk, remélhetőleg jó értelemben izgalmas” – nyilatkozta az olasz. „A versenyzőink idén sokat fognak tanulni, miközben technikai szempontból mi már a jövőbe tekintünk. Nem titok, hogy a VF-21-et nem fogjuk fejleszteni, és hogy az energiáinkat a 2022-es autóra fordítjuk. Akkor remélhetőleg kiegyenlítődnek az erőviszonyok.”

Nyikita Mazepin (Fotó: Haas) Nyikita Mazepin (Fotó: Haas)

„Mind tudjuk, hogy rögös szezon vár ránk a versengés szempontjából, de szeretnénk kihasználni a kínálkozó lehetőségeket. Mindenekelőtt fel kell készítenünk a fiainkat a tesztre. Kevés időt fognak a volán mögött tölteni, meredek tanulási görbe vár rájuk, de személy szerint nagyon kíváncsian várom már, hogyan fejlődnek versenyzőként és az Uralkali Haas F1 Team tagjaiként” – tette hozzá Steiner.

A Haas az új autóját csak a jövő heti bahreini teszt első napján, március 12-én, helyi idő szerint 8 óra 30 perckor leplezi le a garázsa előtt.

Képgaléria:

Array
(
    [replacement] => 
		
		

    [shortcode] => 
		
		

    [title] => A Haas megújult 2021-es festése (Fotó: Haas)
    [image] => //cdn.cms.mtv.hu/wp-content/uploads/sites/10/2021/03/LIVERY_UNVEIL_PR_1-380-1024x576.jpg
    [alignment] => aligncenter
)
Borítókép: Fotó: Haas

További tartalmak