Musorujsag
Élő Eredmények

Karantén, 14 órás üléspróba, bikanyak – így készült az F1-re Schumacher

Karantén, 14 órás üléspróba, bikanyak – így készült az F1-re Schumacher

RTL, Autosport
Egy hetet karanténban töltött az otthonától távol, hogy aztán 14 órán át dolgozzon csapatával a gyárban. Mick Schumacher az F1-es debütálásra való felkészülésről, koronavírus-járványról, bikanyakról és tesztkorlátozásokról!

Nem éppen a 2021-es év a legideálisabb egy Forma–1-es újonc számára. Továbbra is tombol a világjárvány, a nemzetközi F1 szereplői nem mozognak olyan könnyedén, mint megszokták, a sportág ráadásul az idei évre többek között a tesztlehetőségeket is megvágta, és mindössze három napot biztosít a mezőnynek a 23 futamos idényre való felkészüléshez.

A Haas csapatával bemutatkozó Mick Schumacher életét sem könnyítik meg e sajátos körülmények. Új csapatát például csak február végén látogathatta meg először az angliai Banburyben. Az üléspróbára csak egy hosszabb karantén letöltése után érkezhetett meg. „Nem volt egyszerű összehozni az üléspróbát, mert Angliában nagyon szigorúak a korlátozások. Megvolt a tervünk, aztán a szabályok hirtelen változtak. El kellett különítenem magam. Találnom kellett egy olyan idősávot, ahol föláldozhatok tíz napot, hogy eljuthassak a csapathoz, és velük tölthessek másfél napot. Ez hét nap karantén után nem túl sok idő” – mesélte. „Megérkeztem Angliába, és ott kellett maradnom a megadott időig. Aztán miután negatív lett a vírustesztem, a letöltött napok után ellátogathattam a csapathoz.”

Mivel a gyárlátogatás idén télen luxusnak számított, Schumacher és a Haas aztán igyekezett mindent kihozni a közös napjából. Az üléspróbája viszont nem ment egyszerűen, így egészen hosszú műszak lett belőle. „Angliában mindenekelőtt az üléspozíciómat tökéletesítettük. Órákig dolgoztunk, reggel nyolctól este fél tizenegyig, hogy mindennel elkészüljünk, és hogy kényelmesen érezzem magam az autóban. Nem volt egyszerű, mert a pilótafülke egészen szűkös. A sok munka ellenére is maradtak módosításra váró pontok, amikre még vissza kell térnünk. Ha valahol nyom, azt vezetés közben veszed majd észre.”

Mick Schumacher (Fotó: Haas) Mick Schumacher (Fotó: Haas)

Arról is képet festett, miért tartott ilyen sokáig az ülésének elkészítése. „Itt a megfelelő üléspozíciót keressük, de fontos, hogy közben a szabályoknak is megfeleljünk. Emellett a fejtámasztól számított távolság is fontos. A fejem mögött megfelelő távolságra van szükség, hogy se előre, se hátra ne kelljen döntenem a fejem, tökéletes legyen. Ez egyszerűen sokáig tart. Emellett különböző anyagokat is használnak, amiknél valamihez kevesebb, valamihez több időre van szükség. Nálam olyat használtunk, aminél tovább tart a megszilárdulás. Emiatt nem szállhatok ki és be, mert akkor változna az üléspozícióm. Muszáj tökéletessé tenni, az igényeimnek megfelelővé.”

Schumacher így is azt mondja, megérte a sok áldozat a fárasztó napért. Az üléspróbája ugyanakkor megmutatta, miért kell mostanság nagy gondot fordítani a tervezésre. „A felkészülés nem volt egyszerű, mivel természetesen tartanunk kellett magunkat a koronajárvány miatti korlátozásokhoz. Olaszországba egyszerűbb eljutni a szimulátoros munka miatt, de Angliába már nem könnyű beutazni. Emiatt muszáj higgadtan mérlegelni, hogy minek van értelme. Nem tölthetsz minden alkalommal öt napot karanténban csak azért, hogy egy napot a csapattal lehess.”

A fiatal német a holt szezon alatt főként online megbeszélések formájában tartotta a kapcsolatot csapatával. Emellett a Ferrari szimulátorában is sok időt töltött Olaszországban, és készült a bahreini tesztre és első versenyre. „Úgy érzem, felkészültem a tesztre, hála a Ferrari szimulátorában töltött sok napnak. A Haasszal tudjuk, hogy milyen feladatokat kell együtt teljesítenünk. Természetesen már nagyon izgatott vagyok, de közben csak a programunkra koncentrálok. A bahreini tesztre sok feladatot terveztünk be.”

Mick Schumacher (Fotó: Mick Schumacher/Twitter)

A március 12-én rajtoló háromnapos szahíri gyakorláson szintén feszített lesz a tempó. Egy versenyzőnek összesen másfél nap jut majd az autóban, ami egy újonc esetében szinte nevetségesen kevésnek tűnik. „Másfél napunk lesz, ami alatt a csapatnak is adatokat kell gyűjtenünk, és versenyzőként is gyakorolnunk kell. Szükség lesz kompromisszumokra a csapattal, de bízom benne, hogy megtaláljuk a középutat, és a lehető legjobban felkészülünk az első versenyre.”

Ami a fizikai felkészülést illeti, Schumacher a legnagyobb figyelmet az F1-es autókban legkritikusabbnak számító nyakizmok erősítésére fordította a télen. „Nem mértem le, de majd le fogom, és elmondhatom, mennyivel vastagabb a nyakam. Az biztos, hogy idén erre helyeztem a legnagyobb hangsúlyt” – mesélte. „Az állóképességet javító sportokat kombinálom az edzőteremmel. És nagyon hangsúlyos szerepet kap a nyak edzése. Ezt a hét minden napján csinálom, nem vehetek vissza. Idén ez kapja a legnagyobb terhelést, és biztosítanom kell, hogy nem lesz vele probléma. A tesztnapokig hátralévő időt főként edzéssel fogom tölteni. A legjobb edzés viszont természetesen a vezetés, de arra sajnos nem lesz annyi napom, mint szeretném.”

Borítókép: Mick Schumacher (Fotó: Mick Schumacher/Twitter)

További tartalmak