Musorujsag
Élő Eredmények

Idén fizetheti meg az árát a Renault a Mercedes lemásolásának?

Idén fizetheti meg az árát a Renault a Mercedes lemásolásának?

The Race
A Mercedes útjára tervez lépni motorjával a Renault, ám ennek ára, hogy 2021-re nem készült jelentős fejlesztésekkel.

Az Alpine múlt heti bemutatója kapcsán megjelent interjúban a Renault motorrészlegének vezetője, Rémi Taffin meglehetősen visszafogottan nyilatkozott a motorjukkal elért 2021-es fejlődésről. Csupán kisebb módosításokat emlegetett, miközben riválisaik, a Mercedes, a Honda és a Ferrari is alaposan áttervezte az erőforrását 2020 után. A szakember később fölfedte, stratégiai okai vannak a nagy változtatás elmaradásának: 2022-re gyártanának teljesen új, a Mercedes koncepcióját követő erőforrást.

A Renault jelenleg még a Ferrarival együtt hagyományos elrendezésű erőforrással versenyez, miközben a Honda már 2017-ben átváltott a Mercedes által 2014 óta alkalmazott megoldásra, melynél a turbó kompresszora és turbinája a motor két végében van elhelyezve. Az olasz sajtó úgy tudja, a Ferrari is mérlegelte az átállás lehetőségét 2021-re, ám végül úgy döntött, 2022-re tolja azt. Mint Taffin elárulta, nekik is hasonló terveik vannak. „Az egyszerű válasz: igen. Átállhatunk erre az irányra, mérlegeljük” – felelte a francia a kérdésre, van-e esély rá, hogy átveszik a Mercedes koncepcióját.

A mostani kisebb előrelépés hátterében egyébként az ezzel kapcsolatos tervük módosítása áll. A Renault a világjárvány miatt bevezetett szabályok előtt még úgy tervezte, hogy 2020 közepén bevet egy olyan átalakított motort, ami már a 2021-es új erőforrásának az alapjául fog szolgálni. Miután az F1 a költségcsökkentés jegyében betiltotta a motorfejlesztést 2020-ra, úgy döntöttek, 2022-re elnapolják az új motorjuk bevezetését, és azt egybekötik az E10-es üzemanyagra való átálláshoz szükséges fejlesztésekkel.

Az Alpine A521-es (Fotó: Alpine) Az Alpine A521-es (Fotó: Alpine)

Eredetileg két lépésben szerettek volna változtatni a motoron, és ez állt annak hátterében, hogy kezdetben hevesen ellenezték a Red Bull által kért 2022-es motorbefagyasztást. 2022-re akarták megalkotni az új erőforrásuk alapjait, 2023-ra pedig továbbfejlesztették volna azt. Most viszont, hogy az F1 év elején bejelentette, 2022 kezdetétől tilos lesz a motorfejlesztés, e két lépcsőfokot összevonták, és jövőre jön az új motorkoncepció.

„Arra számítottunk, hogy lesz egy újabb lépcsőfok 2023-ban, és kihozhatjuk a legtöbbet abból, amink 2022-bren lesz. Ez viszont már nem lehetséges, mert 2023-ban nem lesz fejlesztés. De így is egészen elégedettek vagyunk, keményen dolgozunk 2022-re, és bizonyos 2023-ra szánt fejlesztéseket igyekszünk már jövőre bevetni. Kicsit változott a helyzet, de szerintem ez nem egy rossz döntés” – magyarázta Taffin.

Hogy a 2021-es visszafogottságuk mire lesz elég a fejlesztő ellenfelekkel szemben, az ugyanakkor már más kérdés. A tavalyi szoros középmezőnybeli csatát látva még lehet jelentősége a terveik módosításának ebben a bajnokságban.

Borítókép: Az Alpine A521-es (Fotó: Alpine)

További tartalmak