Musorujsag
Élő Eredmények
 

Emilia-Romagna Nagydíja – rajtrács

Emilia-Romagna Nagydíja – rajtrács

Boxutca
Innen várja a mezőny a lámpák szabad jelzését!

Nem jött össze a mesterhármas Max Verstappennek, a múlt évi szezonzáró és az idei évnyitó után először szenvedett vereséget időmérő edzésen. Imolában Lewis Hamilton nyert szombaton, és ezzel véget vetett egy három nagydíj óta tartó időmérős veretlenségi sorozatnak. Ez most a 99. pole pozícióját jelentette, vagyis egyetlen lépésre van attól, hogy az F1 történetében elsőként századossá lépjen elő e téren.

Ami Verstappent illeti, furcsa leírni, de harmadik helye egyfajta mélypont számára. A holland a 2019-es monzai hétvége óta nem rajtolt a csapattársa mögül (büntetés miatt került mögé), és a két évvel ezelőtti Kanadai Nagydíj óta veretlen volt házon belül az időmérőket tekintve. Akkor Pierre Gasly szerencsével tudta legyőzni őt Montrealban, Sergio Péreznek most ugyanez azzal sikerült, hogy kevesebbet hibázott. A mexikói már második Red Bull-os időmérőjén az első rajtsorba kvalifikálta magát, ami pályafutása eddigi legjobb rajthelyezését hozta. A csúcsot eddig a tavalyi törökországi harmadik rajtkockája jelentette, az volt eddig az egyetlen szombati top 3-as eredménye.

A trió mögött a Bahreinből ismert sorrend következett – a 4.-től a 7. helyig ugyanaz lett a felállás, mint három hete: Charles Leclerc, Pierre Gasly, Daniel Ricciardo és Lando Norris követték egymást. Az Alpha Tauri, illetve jogelődje, a Toro Rosso fennállása során még nem indított ennyire jól évet az időmérőkön. Egymást követő két versenyen sem került még soha autójuk a top 5-be a rajtrácson.

Az első tíz sorrendje egyébként hátrébb is kísértetiesen emlékeztet a bahreinire, hiszen a 9. helyen ezúttal is egy Alpine (most Esteban Ocon) áll, a 10.-en pedig Lance Stroll. A kakukktojás Valtteri Bottas, aki 8. helyével a tavalyi Török Nagydíj óta nem látott gyenge pozícióba került, akkor 9.-ként rajtolt csak.

A mögé került Esteban Ocon idén először jutott a Q3-ba, és legyőzte a csak a 15. rajthelyet megszerző Fernando Alonsót. Verstappenhez hasonlóan ezzel a spanyolnak is megszakadt egy veretlenségi sorozata: a 2017-es Maláj Nagydíj óta először győzte le őt csapattárs. A kétéves kihagyása miatt ez a négy év persze kicsit csalóka. Összevetésképpen: Alonso a legutóbbi időmérős veresége óta 26 házon belüli diadalt jegyzett, Verstappen 31-et.

Imola (Fotó: Ferrari)

Náluk jobb mutatóval csak George Russell rendelkezik a Williamsnél, aki sorozatban 39. időmérőjén is legyőzte a csapattársát. Nála azért hozzá kell tenni, a tavalyi mercedeses beugrásakor elszenvedett már egy vereséget Valtteri Bottastól. A brit mostani házon belüli sikere kivételesen nem volt egyértelmű. Nicholas Latifi eddigi legjobb formáját mutatja Imolában: 19. F1-es időmérőjén jutott tovább először a Q1-ből, a 14. rajthelye pedig egyéni csúcs. A Williams ezzel elmondhatja, a 2018-as monzai Olasz Nagydíj óta először nem esett ki egyik versenyzője sem a Q1-ben. Ez 46 hétvégés negatív széria végét jelenti.

Ami a negatívumokat illeti, Carlos Sainz a tavalyi Bahreini Nagydíj óta először, Sebastian Vettel pedig sorozatban 15. alkalommal rajtol a top 10-en kívülről.

A 8. sorban két világbajnok, Fernando Alonso és Kimi Räikkönen sorakozik, az utolsó három hely pedig a három újoncé. Közülük az eleve utolsó Cunoda Juki hátrasorolásos büntetést is kapott, miután szombati Q1-es balesete miatt az Alpha Tauri váltót és erőforrást cserélt az autójában.

Az imolai rajt 15 órakor jön, az M4 Sport élő műsora 14 óra 30 perckor kezdődik. Innen várja a mezőny az év második versenyét!

Emilia-Romagna Nagydíja – rajtrács:

1.
1. sor Lewis Hamilton
2.
Sergio Pérez
3.
2. sor Max Verstappen
4.
Charles Leclerc
5.
3. sor Pierre Gasly
6.
Daniel Ricciardo
7.
4. sor Lando Norris
8.
Valtteri Bottas
9.
5. sor Esteban Ocon
10.
Lance Stroll
11.
6. sor Carlos Sainz
12.
George Russell
13.
7. sor Sebastian Vettel
14.
Nicholas Latifi
15.
8. sor Fernando Alonso
16.
Kimi Räikkönen
17.
9. sor Antonio Giovinazzi
18.
Mick Schumacher
19.
10. sor Nyikita Mazepin
20.
Cunoda Juki*

*Cunoda Jukit a mezőny végére sorolták erőforrás- és váltócsere miatt

Borítókép: Imola célegyenese (Fotó: Red Bull)

További tartalmak