Általában viszonylag gyorsan letudják a mezőny tagjai a nagydíjhétvégék pénteki szabadedzései után megejtett kötelező versenyzői eligazítást az FIA-val, ám a Francia Nagydíjon másképp zajlottak az események. Beszámolók szerint a járványprotokoll miatt tavaly óta csak virtuális formában zajló esemény most bő másfél óráig tartott, miután a bakui defektek miatt bőven volt mit megvitatni.
A megbeszélésen ezúttal a Pirelli sportigazgatója, Mario Isola is részt vett. Az olasz már csütörtökön jelezte, hogy áll a versenyzők rendelkezésére, ám hiába hívta őket külön találkozóra, az akkor elmaradt. Egyes források úgy értelmezték ezt, hogy a mezőny tagjai „bojkottálták” a Pirellit, az Auto Motor und Sport (AMuS) szerint könnyen lehet, hogy egyszerűen túl korainak találták az időpontot. Isola ezek után ment Mohamedként a hegyhez pénteken.
Az AMuS beszámolója szerint a másfél óra nagy része a gumikról és a gumihibákról szólt. Isola még egyszer részletesen elmagyarázta, miért következett be két hete Lance Stroll és Max Verstappen bal hátsó defektje. Elmondta, hogy elméletük szerint a két érintett csapat menet közben alacsonyabb guminyomással ment, mint a Pirelli szerette volna.
Az Aston Martin versenyzője, Sebastian Vettel, aki a versenyzők érdekvédelmi szervezetének, a GPDA-nak az egyik igazgatója is egyben, jelezte, aggályaik vannak a gumik minőségével és ezáltal a biztonsággal kapcsolatban. Emellett állítólag ismét szóba került, hogy a versenyzők évek óta jobban terhelhető gumikat akarnak, amivel nem a gumispórolásról és gumikezelésről szólnak a versenyek. Isola a szokásos módon védekezett: a csapatok és a sportág bizonyos számú taktikai variációt és kerékcserét vár el, a gumikat e kívánalmakhoz alakítják.
A defektek oka kapcsán Lewis Hamilton is szót kért. Ő az FIA technikai igazgatójához, Nikolasz Tombaziszhoz fordult, és arról érdeklődött, hogy úszhatta meg a Red Bull a büntetést, ha trükközött a guminyomással.
A görög mérnök közölte, semmilyen bizonyíték nincs arra, hogy a Mercedes fő ellenfele bármi szabályellenest tett, így nem volt alapja a vizsgálatnak.
Max Verstappen ezen a ponton jelezte Hamiltonnak, hogy az ő csapata mindenben szabályosan járt el.
Az Auto Motor und Sport információi szerit a kényes témák ellenére a versenyzők, az FIA és a Pirelli egyeztetése konstruktívan zajlott.
A találkozón emellett más bakui események is szóba kerültek. Többen már két hete panaszkodtak, hogy Michael Masi versenyigazgató Verstappen balesete után túl későn küldte pályára a biztonsági autót és sokáig hagyta puszta dupla sárga zászlós jelzés mellett elhaladni az autókat a törmelékekkel teli célegyenesben. Az ausztrál elismerte, hogy hibázott, és ígérte, legközelebb jobban reagál, körültekintőbb lesz.