Nemcsak a pályán, azon kívül is érzékelhető némi feszültség Mick Schumacher és Nyikita Mazepin között. Az orosz versenyző a múlt héten elhintette, nehezebb autóval kénytelen versenyezni, mint csapattársa, az Osztrák Nagydíj felvezetéseként pedig annak ellenére komoly hátránynak nevezte ezt, hogy főnöke, Günther Steiner kijelentette, csak egészen kis eltérésről van szó, aminek nem jelentős a hatása a köridőkre.
Német sajtóértesülések szerint a helyzet a versenyző apját, Dmitrij Mazepint is bosszantja. A Haast az Uralkalin keresztül főszponzorként támogató milliárdos az F1-Insider információi szerint már azt is fölajánlotta, hogy fizet, ha Mazepin és Schumacher azonnal vázat cserél, és a német kapja a nehezebb verziót. Steiner ezt visszautasította, a pénteki sajtótájékoztatón pedig egyértelművé tette, Mazepin csak Spában, a nyári szünet utáni első hétvégén kap új kasztnit.
A német RTL ezek után arról számolt be, hogy az elutasító válasz miatt Dmitrij Mazepin azt szeretné, ha új főnököt kapna fia, és leváltanák Günther Steinert. A portál „sajtóhírekre” hivatkozik, konkrét forrást nem említ. A szintén német Motorsport-Total főszerkesztője, Christian Nimmervoll e pletyka kapcsán megjegyezte, ők is körbeérdeklődtek, van-e alapja a feltételezésnek, ám egyelőre nem találtak semmit, ami megerősítené ezt.
Bár azt nem állította, hogy idősebb Mazepin a főnökcserén ügyködik a háttérben, az F1-Insider arról számolt be, hogy „ha az orosz oligarhán múlna, már rég a brit Oliver Oakes vezetné a csapatot”. Nem kizárt, hogy ez jelenti az RTL állításának alapját. Oakes egy 33 éves korábbi autóversenyző, annak a Hitech-csapatnak az első embere, amelynél Mazepin a Forma–2-ben versenyzett. Az orosz menedzsmentjében is benne van.
Steiner leváltása egyébként elég bátor próbálkozás lenne. Hiába támogatja ugyanis az Uralkali 40 millió euróval a Haast, annak tulajdonosa továbbra is Gene Haas, partnere pedig a Ferrari, akik idén szorosabbra fűzték a kapcsolatukat az amerikaiakkal, és akiknek így ugyancsak van némi beleszólásuk a csapat ügyeibe. Steiner az egész Haas-projekt kiötlője és megvalósítója, nehéz elképzelni, hogy a csapattulajdonos csak úgy megváljon tőle, miközben az istállót megtartja.
Az F1-Insider kiemelte, Steiner ezen érdekellentétek miatt folyamatosan két tűz között van, hiszen Mazepin miatt a főszponzor, Schumacher miatt a Ferrari igényeinek is próbál eleget tenni, ami egyszerre nem mindig megy. Pénzügyileg előbbitől, technikai szempontból utóbbitól függ.
Steiner és Nyikita Mazepin az ellentét vagy feszültség jeleit nem mutatta, az elmúlt egy hétben éppen egymás poénos megajándékozásával foglalatoskodtak. Az olasz főnök emellett folyamatosan védi a kritikáktól gyengébben teljesítő versenyzőjét, és kiáll mellette a nyilvánosság előtt.