Katar a 2021-es debütálás után idén második alkalommal látja vendégül a királykategória mezőnyét azt követően, hogy a tavalyi évben a labdarúgó-világbajnokság miatt egy évig „szüneteltették” az esemény hosszú távú szerződését. A „visszatérésre” a verseny szervezői számos újítással készültek: modernizálták a kiszolgáló létesítményeket és a pálya biztonságán is javítottak.
Az előző hónapokban a lelátók kapacitását 40 ezer fősre növelték, korszerűsítették a parkolók infrastruktúráját, megnövelték a szurkolói zónát, beleértve a VIP szekciót valamint a Forma–1-es Paddock Clubot is.
Emellett modernizálták a paddock különböző létesítményeit: új média- és egészségügyi központot hoztak létre, valamint dolgoztak a garázsokon és a box-épületeken is. Végül a pályára vezető utakat is felújították, hogy megkönnyítsék a csapatok személyzeteinek, a létesítmény dolgozóinak valamint a szurkolóknak a közlekedését.

A felújítási munkálatok magát a versenypályát is érintették: noha annak vonalvezetése nem változik, több biztonsági változtatást is végrehajtottak rajta. Új törmelékkerítések kerültek például az aszfaltcsík mellé 2,5 kilométer hosszan.
A szervezők egy új típusú, hat méter magas kerítést választottak, ami megfelel a Nemzetközi Automobil Szövetség elsőrangú biztonsági szabványának, miközben a nézőknek is jobb rálátást biztosít a pályán történtekre. Ezen felül a világítópaneleket valamint a pályabírók posztjait is felújították, a Nemzetközi Motorsport (FIM) szövetséggel együttműködve.
Erre azért volt szükség, mert Katarban az F1-es futamok mellett MotoGP versenyeket is rendeznek, a helyszín pedig továbbra is meg akar felelni mindkét széria biztonsági előírásainak. Sőt, jövőre még bővítik is a palettát, ők adnak ugyanis otthont a WEC szezonzárójának.
