Musorujsag
Élő Eredmények

A Pirelli szerint Verstappen javaslata nem segített volna

A Pirelli szerint Verstappen javaslata nem segített volna

F1i
A Pirelli sportigazgatója, Mario Isola nem hiszi, hogy egy, a Forma–1-es hétvége előtt rendezett motorsportos esemény rávilágított volna azokra a problémákra, melyek komoly, azonnali változtatásokat eredményeztek Katarban.

A Katari Nagydíj pénteki napját követően, a szokásos ellenőrzések során a Pirelli több gumiabroncs oldalfalán is vágásokat talált. Hamar kiderült, hogy a meghibásodáshoz a pálya megemelt, gúla alakú kerékvetőjének is köze van, a Pirelli pedig az FIA-val folytatott egyeztetést követően úgy döntött, módosítja a pálya határait, a nagydíjra pedig 18 körös kötelező használati limitet ír elő egy szettre.

A történtek miatt a pálya, de a Pirelli is kapott kritikákat. A háromszoros világbajnok, Max Verstappen például megjegyezte, furcsállja, hogy a Forma–1 volt az első széria, ami pályára gurult az átalakított katari aszfaltcsíkon (a kerékvető a munkálatok részeként került beépítésre).

A holland szerint mindenki jobban járt volna, ha rendeznek egy másik motorsportos eseményt az F1 érkezése előtt, így ugyanis a lehető legnagyobb figyelem közepette válnak nyilvánvalóvá a problémák. A Pirelli sportigazgatója, Mario Isola nem ért egyet a Red Bull klasszisával; szerinte egy felvezető esemény nem biztos, hogy rámutatott volna a hibákra.

Max Verstappen (Fotó: XPB)

„Minden bajnokság más” – kezdte. „Például a múltban voltak gondjaink a GT-autókkal, mert jobban vágták a kanyarokat, mint az F1-esek. Talán szervezhettek volna egy nemzetközi GT-eseményt, de akkor nem ugyanazt a problémát fedezzük fel.”

„Szóval nem vagyok biztos benne, hogy egy ilyen esemény szervezése megoldást jelentett volna. Sokkal inkább az adott szimulációra támaszkodom és vizsgálom annak az eredményét. Nem tökéletes, de egészen jó eszközökkel rendelkezünk. Szóval, ha a szimulációt teszteléssel kombináljuk és több szakértővel is együttműködünk, biztosan lesz megoldás” – tette hozzá.

A gyors változtatások egyébként működtek, hiszen a Katari Nagydíjon nem láttunk gumiproblémákat, igaz a rövid etapok több versenyző szerint is hozzájárultak egy másik kihíváshoz, mivel ezek miatt mindenki folyamatosan „padlógázzal” hajthatott, fizikailag még keményebb lett a hőség és a magas páratartalom miatt egyébként is extrém nehéz viadal.

Fotó: XPB
Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak