A körítés, amivel a Forma–1 igazi show-műsorrá akarta varázsolni a Las Vegas-i hétvégét a mezőnyt, a szurkolókat és a szakembereket is megosztotta, magáról a pályáról viszont a többség pozitívan nyilatkozott, főleg azt követően, hogy a kaotikus kezdés után maga a nagydíj igencsak mozgalmasra sikeredett és előzésekből sem volt hiány.
Fernando Alonso viszont nem lopta be a szívébe a legújabb utcai helyszínt, amit vezetési szempontból unalmasnak tartott, ráadásul megjegyezte azt is, hogy a sok lassú kanyar miatt nem illik a Forma–1-es autók jelenlegi generációjához.
„Nem túl szórakoztató egy ilyen pályán, 360 kilométer per órás sebességgel vezetni tapadás és láthatóság nélkül úgy, hogy folyamatosan pattog az autó” – kezdte a RacingNews365-nek nyilatkozó spanyol klasszis. „Tudom, hogy kívülről, a show jól mutat, de ezeket az autókat nem azért készítették, hogy 80-nal menjenek a kanyarokban.”

„Azért tervezték őket, hogy Szuzukába, Silverstone-ba vagy Barcelonába menjünk, és ott maximalizáljuk a bennük lévő potenciált. Itt kell egyensúlyt teremteni a bajnokság és a versenynaptár között. Ezt is tesszük, de nem gondolom, hogy csak a jelenlegi út járható. Meg kell tartanunk a klasszikus helyszíneket is, ahol egy Forma–1-es autó igazán él” – emelte ki.
Alonso számára maga a verseny is felejtősen alakult: az első körben kicsúszott és számos pozíciót veszített; innen végül sikeresen visszaverekedte magát a pontszerzők közé. Csapata pedig az ő valamint a márkatárs egységeivel csökkentette lemaradását a McLarennel szemben.
„A futam elején az hittem, mindennek vége, amikor megcsúsztam és megláttam magammal szemben Valtteri (Bottas) autóját. Megpördültem, szóval elégett vagyok a végeredménnyel és azzal, hogy pontokat gyűjtöttünk. A legtöbbet hoztuk ki a biztonsági autós fázisból, és visszanyertünk néhány helyezést. A futam összességében szórakozató volt, de alacsony volt a tapadás és sok a szemcsésedés. A sportág sok tapasztalatot szerzett a jövő évi verseny előtt” – jegyezte meg.
