Musorujsag
Élő Eredmények

Lesz két autója Szuzukában a biciklijén menet közben defektet javító Williamsnek

Lesz két autója Szuzukában a biciklijén menet közben defektet javító Williamsnek

Williams, Autosport
Lesz két működőképes autója a Williamsnek a hétvégi Japán Nagydíjon, ám a veszély még mindig nem hárult el a „kerékpárján menet közben defektet javító” csapatnál…

Két hete Melbourne-ben egy autóval versenyzett csak a Williams, miután a pénteki első szabadedzésen Alexander Albon balesete során az egyik alvázuk olyan mértékben megsérült, hogy a pályán nem volt mód megjavítani. A csapat főnöke, James Vowles elismerte, azért nem készült még el a harmadik számú vázuk, mert a tél folyamán komolyan megcsúsztak a projektjükkel a házon belüli átszervezések és a gyári eszközök modernizálása miatt.

Vowles Melbourne-ben még azt mondta, versenyt kell futniuk az idővel, hogy meg tudják javítani Albon vázát, a múlt héten viszont már jelezte, nem lesz gond, képesek lesznek két autót pályára küldeni Szuzukában. „Hiszem, hogy meg fogjuk javítani a vázat. Jó helyzetben vagyunk ahhoz, hogy a váz kellően korán elkészüljön Szuzukára” – fogalmazott.

Csapata időközben megerősítette, hogy a hétvégi Japán Nagydíjon újra bevetik a javított vázat. Alexander Albon a csapat előzetesében elmondta, sikerrel jártak a javítással.

„Ausztrália nyilván nem úgy alakult, ahogyan csapatként versenyezni akarunk, és sajnos ez felhívta figyelmet arra, hogy hol tartunk az utunkon. Ennek ellenére a csapat a pályán és a grove-i gyárban is igazán összetartott, és lenyűgöző volt, ahogyan megjavította az autót, hogy időben a pályára érjen. Ezért nagyon hálás vagyok”

– mondta Albon.

Míg ő a balesete ellenére versenyezhetett, a Williams a jobb pontszerzési esélyeket mérlegelve Logan Sargeantet a kispadra ültette Melbourne-ben. Az autójából kiszállított amerikai elismerte: „A melbourne-i volt talán életem legnehezebb hétvégéje versenyzőként, és ugyanez igaz volt a csapatra is. Becsülöm a szurkolókat, hogy kitartottak mellettünk a pályán és odahaza.”

„Szeretném magunk mögött hagyni ezt a nehéz pillanatot, tanulni belőle, hogy nyomhassuk tovább együtt a szezonban” – nyilatkozta az amerikai, aki a két verseny között Balin járt és edzett.

Kapcsolódó tartalom

 

Defektjavítás menet közben…

Vowles már Ausztráliában beszélt arról, hogyan jutott ilyen mélységekbe a Williams. A tartalékváz hiányát arra vezette vissza, hogy tavaly muszáj volt változtatni az elavult berendezéseiken és munkafolyamataikon, ami jelentősen lassította a munkájukat a tél folyamán. Harmadik autójuk még Szuzukában sem lesz, vagyis egy újabb balesettel akár újra ugyanabba a helyzetbe kerülhetnek, mint Melbourne-ben.

Dave Robson, a csapat teljesítményért felelős vezető mérnöke szemléletes hasonlattal vázolta, miért vannak jelenleg ekkora slamasztikában.

„Ez kicsit olyan, mint próbálni megoldani egy defektet a kerékpáron úgy, hogy közben mész vele… Nagyon nehéz időt elvonni a programból és mindenkinek lehetőséget biztosítani, hogy átálljon az új munkamódszerekre.”

„Nem könnyű, még mindig zajlik a folyamat, sok még a teendő, ez világos. Sok mindent csináltunk, fejlesztettük az eszközeinket, a szoftvereinket, és mindenkinek át kell látnia, hogy ezekkel milyen lehetőségeink vannak és hogyan lehet kihozni a legtöbbet az eszközökből” – mondta Robson az Autosportnak.

Logan Sargeant (Fotó: XPB)

Hozzátette, biztosra veszi, hogy a nagy csapatok teljesen más szinten állnak, ám abban is biztos, hogy nem ők az egyetlen gárda, amelynek komoly lemaradása van ilyen téren. Arról is beszélt, hogy már évek óta tudatában vannak a problémáiknak, de a Mercedestől érkező csapatfőnök, James Vowles, és az Alpine-tól csatlakozó technikai igazgató, Pat Fry most nagyon nyíltan rámutatott, hogy min kéne változtatniuk, mivel gyári csapatoknál szereztek tapasztalatot.

„Most tudjuk, hogy megvan a forrásunk ennek megvalósításához, és James és Pat pedig azt is tudják, hogyan néz ki a csúcsszint. Remélhetőleg a lehető legrövidebb úton eljutunk a célunkig a mostani helyzetből” – fogalmazott Robson, aki szerint már mostanra is érezhető javulás a csapatnál, és a jövőben sokkal hatékonyabbá fognak válni a fejlesztés terén, ha átrágják magukat a mostani frusztráló időszakon.

Borítókép: Fotó: Williams

További tartalmak