Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Alonso: Ha nagy dolgokért akarunk harcba szállni, szintet kell lépnünk

Alonso: Ha nagy dolgokért akarunk harcba szállni, szintet kell lépnünk

AS, Marca
Az autó jobb, a fejlesztési ütemük javult, az Aston Martin mégis visszaesett. Fernando Alonso szerint ez a riválisokat dicséri, ám ha komolyan gondolják a céljaik elérését, fel kell venniük a kesztyűt.

Alaposan megújult a Ferrari, fejlesztések érkeztek a Red Bullnál és a Mercedesnél, a McLaren pedig már Miamiban győzelemre vezette az átalakított autóját. A riválisok kissé háttérbe szorították az Aston Martint, ám a fejlesztési versenyben a jobb szezonkezdésben reménykedő zöldek sem akarnak lemaradni: ők is vittek jó pár újdonságot Imolába.

Az már csütörtökön látható volt, hogy az autó elejét jelentősen átalakították. Az első szárny felső lapjain V-alakú bevágások jelentek meg, változott a véglap és az orrkúp kialakítása, utóbbin egy lyuk is megjelent.

Fernando Alonso szerint a csomagjuk sokkal kevésbé jelentős, mint amilyennek a híre láttatja. „Ez sokkal kevesebb, mint amit a spanyol sajtó írt…” – mondta mosolyogva. „Remélem, hogy szép előrelépést jelent. Szép előrelépést értünk el Bahreinben, Dzsiddában, Ausztráliában és Japánban is, és egy kicsit Miamiban. Valamennyi versenyen új elemeket vetettünk be, és így van Imolában is. Hogy ez több időt hoz-e körönként, az majd kiderül. Lesz három szabadedzésünk, lesz időnk tökéletesíteni az új csomagot és a beállításokat. De nem gondolnám, hogy más lesz a mostani, mint az eddigi versenyek. Monacóban, Kanadában és Barcelonában további új elemek érkeznek majd. Ez egy hosszú távú verseny a szezon végéig” – magyarázta a kétszeres világbajnok.

Fotó: XPB

Az AMR24-es autónak megvannak a maga problémái (elsősorban a hátsó gumikezelés és tapadáshiány), ám Alonso szerint az újításaik nem elsősorban ezek orvoslására valók, inkább csak javítják az összteljesítményt. „Nagyobb lesz a leszorítóerő, kisebb a légellenállás, és jobb a köridő. Persze ez relatív, mert ha nyersz fél tizedet, a többiek meg kettőt, akkor másfél tizeddel lassabb lettél. A kulcs az lesz, hogy a szezon során kiegyensúlyozott leszel-e, és nem csak egy nagy előrelépést érsz el. Ami az autó problémáját, jelenlegi egyensúlyt illeti, ez egy speciális projekt lesz, amit még nem viszünk pályára.”

„Ha azt nézem, mennyit fejlesztettünk a szezon során, és milyen előrelépést értünk el a szélcsatornában, sokkal jobb, mint amit látunk. De ez kemény közeg, élcsapatokkal küzdünk, akik szintén fejlesztésekkel állnak elő, de jobb alapokkal kezdtek, ezért az eredmények nem javulnak. Az első négy csapat hihetetlen munkát végez. Tetszik nekünk ez a kihívás, és ha a bajnoki címért akarunk küzdeni, keresztül kell mennünk ezen. Elégedettebb vagyok a fejlődéssel, mint tavaly, és teljességgel megbízom a csapatban”

– mondta Alonso.

Hozzátette: „Sok múlik a pályához való alkalmazkodáson is. Miamiban magabiztosak voltunk, de hátrányban voltunk. Meglátjuk. Tiszta hétvégére van szükségünk. Meg kell értenünk az új csomagot, és kiderül, hogy küzdhetünk-e dobogókért és nagy dolgokért vagy sem. Ha akarunk, akkor szintet kell lépnünk.”

Ismétlések és az alsóbb kategóriák eseményeinek közvetítési időpontjai: www.m4sport.hu/musor
Borítókép: Fernando Alonso (Fotó: Charniaux / XPB Images)

További tartalmak