Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

F3: A drámai hajrá után Leóné a sprintgyőzelem

F3: A drámai hajrá után Leóné a sprintgyőzelem

Boxutca
A drámai végjáték után Noel León ünnepelhetett futamgyőztesként Imolában az F3-as sprintversenyének eredményhirdetésekor. A dobogó második fokára Oliver Goethe állhatott fel, aki bár az utolsó körben az élre állt, büntetés miatt elveszítette a győzelmet.

A szezon harmadik sprintversenyének Kacper Sztuka vágott neki a legkedvezőbb pozícióból miután Alexander Dunne kizárása (az ír egy technikai vétség miatt veszítette el ötödik helyezését és így az utána következők mind előreléptek egy pozíciót) átírta a rajtsorrendet.

Mellőle Noel León startolt, a második sorból pedig Tim Tramnitz és a bajnoki pontversenyt a start előtt vezető Luke Browning.

Browning egyik fő kihívója, a tabellán a kezdéskor második Leonardo Fornaroli (aki az első két forduló során Browninghoz hasonlóan 37 egységet gyűjtött, de legjobb eredménye „csak” egy második pozíció volt, míg ellenfele már nyert, ezért állt mögötte) a tizenegyedik pozícióból indult.

Az olasz mellé az időmérő győztese, Santiago Ramos állíthatta fel autóját azt követően, hogy pénteken elérte eddigi F3-as pályafutása legnagyobb sikerét.

Sztuka a rajtnál ugyan még őrizte elsőségét, az első kör közepénél már León vezette a mezőnyt, a mexikói tehát gyorsan „visszaszerezte” az első helyet (fizikailag ugyan sosem volt az övé, de az eredeti rajtsorrend alapján ő indult volna az élről).

A lengyelt az indulás után Tramnitz és Oliver Goethe is maga mögé utasította, további helyezkedésre viszont már nem volt idő, Mari Boya kiesése miatt ugyanis pályára küldték a biztonsági autót.

León az újraindítás után magabiztosan őrizte elsőségét, miközben Sztukát Browning is megpróbálta lehagyni, neki azonban nem jött össze a manőver. Sok ideje ekkor sem volt a mezőnynek a csatározásra, az ötödik körben ugyanis „visszatért” a biztonsági autó Callum Voisin kiesése után.

A mezőnynek tehát ismét fel kellett készülnie a „repülő rajtra”, amit León ismét magabiztosan abszolvált, pedig Tamnitz ezúttal alaposan megizzasztotta őt. Mögöttük Dino Beganovic és Sami Meguetounif is összecsapott, ennek eredménye pedig a francia kiesése lett – ennek pedig a harmadik biztonsági autós fázis.

Az újabb újraindítás szerencsére nyugalmasabb volt: az élen mindenki tartotta pozícióját, tehát továbbra is Leon, Tramnitz, Goethe, Sztuka, Beganovic volt a sorrend, majd Browning, Laurens van Hoepen és Gabriele Miní jött az első nyolc között.

León az újraindítás után gyorsan egy másodpercesre növelte előnyét, miközben Tramnitznak inkább hátrafelé kellett figyelnie, Goethe ugyanis árnyékként követte őt. A tizenketted körben aztán Goethe le is előzte honfitársát megszerezve ezzel a második helyet.

Röviddel ezután Tasanapol Inthraphuvasak autója megállt és a versenyirányítás újra SC-fázist rendelt el. Ez a „szokott módon” ért véget, León stabilan őrizte elsőségét, majd a kör végére visszaépítette egy másodperces előnyét Goethével szemben. Helycsere az üldözők között történt, Beganovic átvette a negyedik pozíciót Sztukától, akit Browning is megpróbált maga mögé utasítani, manővere azonban a kavicságyban ért véget.

Ennek hatására virtuális biztonsági autós fázissal indult az utolsó kör, ennek végét pedig Goethe szemfülesen használta ki: gyorsabban reagált és átvette az elsőséget Leóntól. Hiába őrizte meg tehát minden SC utáni újraindításkor az elsőséget a mexikói, az utolsó virtuális biztonsági autós fázis végén elbukta azt…

…a leintés után azonban visszakapta! Goethe ugyanis öt másodperces büntetést kapott egy biztonsági autós időszak alatti szabálysértésért. Ezzel pedig a német visszacsúszott a második helyre, León pedig futamgyőztesként ünnepelhetett.

A drámai hajrában a harmadik helyen Tramnitz futott be, Beganovic lett a negyedik, Sztuka pedig az ötödik. Pontot Miní, van Hoepen és Browning kiesése után Avrid Lindblad, Nikita Bedrin és Ramos gyűjtött még.

Borítókép: Kép: VAR/X

További tartalmak