Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

A körszám helyett Verstappen érdemét hangsúlyozta a McLaren főnöke

A körszám helyett Verstappen érdemét hangsúlyozta a McLaren főnöke

Sky Sports, Motorsport Week
A McLaren csapatfőnöke nem biztos benne, hogy Lando Norris pár körrel hosszabb versenyen legyőzte volna Max Verstappent. Szerinte a bajnok a képességeinek köszönhette a győzelmét, de saját versenyzőjét is dicsérte a taktikussága miatt.

Felemás versenyt hozott az Emilia-Romagna Nagydíja. A futam első felében, a közepes gumin egyértelműen a Red Bull volt a leggyorsabb a pályán (legalábbis Max Verstappen), a második felében, a kemény keveréken viszont a McLaren diktálta a tempót Lando Norrisszal. E kombináció egy izgalmas befutót eredményezett, melynek végén a címvédő mindössze 0,725 másodperces előnnyel szerezte meg a győzelmet.

Norris a leintés után bosszankodott kicsit, és megjegyezte: „Egy vagy két körrel több, és megnyertem volna.”

A felzárkózásának üteme és a tempófölénye alapján valóban úgy tűnt, hogy csak ennyi hiányzott neki, Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke szerint mégsem ennyire egyszerű a kérdés

„Nos, hatvanhárom kör már eleve sok” – jegyezte meg Stella a Sky Sportsnak a futam után. „Sokszor mondjuk azt, hogy jó lenne még egy kör. Az van, ami. És ott van Max Verstappen, akiről biztosra veszem, hogy egy kicsit gondban volt, de sikerült a legtöbbet kihoznia abból, amije volt, szóval jól csinálta, és jól csinálta a mi két versenyzőnk is a második és a negyedik helyen.”

Stella abban egyetértett Norrisszal, hogy a győzelmük nem a hajrában, hanem a verseny első felében úszott el, amikor hagyták, hogy Verstappen túlságosan megszökjön előlük. „Túl sok időt vesztettünk az első etapon Max mögött. Túl nagy volt a hátsó gumikopás, és azt gondoltuk, hogy ma inkább a visszapillantó nézegetéséről fog szólni a nap, nem pedig az előre nézegetésről.”

Max Verstappen és Lando Norris (Fotó: Formula1/X)

„Mi eleinte spóroltunk a kemény gumival, míg Leclerc és Oscar egymással harcolt. Ez a kezdeti befektetés végül a verseny végén megtérült Landónál.”

„Az autó nyers tempóján túl az volt a meghatározó ma, hogy hogyan osztottad be a gumikeretedet. Ilyen szempontból Lando egy igazi mester lett”

– mutatott rá Stella. A taktika valóban ismerős Norristól: két hete Miamiban is „félretette” a gumiját, amíg Sergio Pérez mögé ragadt, majd miután szabaddá vált előtte az út, begyújtotta a rakétákat.

„A verseny elején túlmelegedtek a gumik nálunk, és lemaradtunk Verstappentől. A második etapon viszont különösen Landónál sikerült kontrollálni a tempót, amíg még újak voltak a gumik. Az újabb gumikat könnyebb túlmelegíteni, ezért nagyon türelmesnek kell lenni velük, nehogy megfőzd őket, és akkor jó teljesítményt nyújtanak a végén” – magyarázta az olasz.

Lando Norris (Fotó: XPB)

Stella azzal nem értett egyet, hogy Oscar Piastri három helyes időmérős büntetése és a második rajtkocka elvesztése meghatározó szerepet játszott Norris győzelmi esélyeiben. „Max első etapos tempója a közepesen sokkal jobb volt a miénknél. Landóval beosztottuk a gumikeretet, és nem gondolom, hogy lehetett volna taktikailag játszani azzal, hogy korábban kiállunk.”

„Szerintem jól kevertük a lapjainkat. A Red Bullnak nagyon jó autója volt, de megmutatkoztak a győztes versenyző kvalitásai, Max Verstappené.”

„Fontos, hogy ott legyünk és kopogtassunk a győzelmek ajtaján egy olyan hétvégén, amin egy ponton úgy tűnt, a Ferrarié a leggyorsabb autó, és amin aztán Max nyerte az időmérőt. Fontos volt, hogy a versenyben ott voltunk.”

Stella abban ugyanakkor biztos, hogy Piastri az eredeti rajthelyével Norrisszal együtt dobogóra állhatott volna. „Ha nem lettek volna Oscar gondjai tegnap az időmérőn, ő is dobogós lett volna. Ez jó jel, optimistává tesz a jövőre nézve.”

Borítókép: Max Verstappen és Lando Norris

További tartalmak