Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Sainz: Két-három hónapos hátrányba került a Ferrari

Sainz: Két-három hónapos hátrányba került a Ferrari

Formu1a.uno, Motorsport, Racefans
Értékes hónapokat és fejlesztési forrásokat vesztegetett el a Ferrari egy rossz csomagért. Carlos Sainz szerint már értik a problémát és látják az irányt, de az élmezőnyre való visszazárkózáshoz idő kell.

Ötödikként intették le a Brit Nagydíjon Carlos Sainzot. Carlos Sainz elégedett volt a Brit Nagydíjával, amit a ferraris évei egyik legjobb versenyének tartott. A két állítás közti ellentmondás a Ferrari jelenlegi helyzete: a Red Bull év eleji első számú üldözője jelenleg ott tart, hogy dobogóra esélytelenként örülni tud egy 5. helynek, ami az elérhető maximum tőle…

A vörösök idénye valamikor Monaco után siklott félre. Már Kanadában sem ment nekik, az igazi visszaesést viszont az azt követő hétvégén bevetett fejlesztések hozták el. Az autójuk pattogni kezdett a gyors kanyarokban. Annyira, hogy Silverstone-ban inkább visszatértek az imolai specifikációhoz.

„Lényegében ugyanolyan az autónk, mint Imolában volt, és Imola óta mindenki fejlesztett. Talán nyertek pár tizedet az autójukkal, miközben mi visszaléptünk. Két-három hónapot vesztettünk el a teljesítményjavítás terén a szélcsatornában: ennyi teljesítményt adhattunk volna hozzá az elmúlt három hónapban. Szóval világos, hogy mostanság nem hoztunk helyes döntéseket”

– mondta ki nyíltan Sainz a brit verseny után.

„Úgy érzem, hogy legalább az összevető hozzáállásunk jó volt. Most visszatértünk ahhoz az autóhoz, amiről tudjuk, hogy rendben volt Imolában, és most ezt kell fejlesztenünk. De sajnos az ellenfeleink egyértelműen egy jó lépéssel előttünk járnak.”

Carlos Sainz (Fotó: Ferrari)

A spanyol által mondottak több szempontból is aggasztónak mutatják a Scuderia helyzetét. Az év során korlátozott a költségvetésük, a fejlesztési idejük, és mindkettőből sokat fordítottak a félrement csomagra. A talpra álláshoz ráadásul még több idő kell.

„Ez a jelenlegi helyzetünk. Bízom a csapatban, hogy helyes döntéseket fog hozni pályáról pályára, amíg nem lesz erősebb a csomagunk, ami nem pattog nagy tempónál és jó a lassú kanyarokban. Ha ez megérkezik, utána elkezdhetünk újra azon gondolkodni, hogy csatázunk a három legjobb csapattal.”

A problémájuk szempontjából a Hungaroring akár kedvezhet is az autójuknak, hiszen igazán nagy tempójú kanyar kevés van rajta. „A pattogás a négyesben és a tizenegyesben még így is jelen lesz. De addig nem lesz jobb megoldásunk. Talán csak elviseljük a pattogást a lassú tempójú jobb teljesítményért, míg a tempósabb pályákon talán a mostani, régi csomagról való padlólemezt kell használnunk, ha a másik vezethetetlen lesz” – bocsátotta előre Sainz.

Borítókép: Carlos Sainz (Fotó: Ferrari/DPPI)

További tartalmak