A versenynaptárban 2022-ben debütáló Miami idén rendezett először sprinthétvégét – ezzel egyike volt annak a hat helyszínnek, ahol szombaton láthattak/láthatnak futamot a helyszíni és a TV-s nézők – annak ellenére, hogy a főszervezőnek, Tyler Eppnek voltak kérdősei a formátummal kapcsolatban.
A szakember a hétvége előtt elmondta, örömmel hozzájárulnak az F1 kísérletezéséhez, ő maga viszont nincs meggyőződve arról, hogy a sprinthétvége értékesebbé teszi magát az eseményt és lényegesen szórakoztatóbbá a szurkolók számára. A nagydíj után viszont a látottak alapján véleménye lényegesen megváltozott.
Olyannyira, hogy Miami 2025-ben is megtartja a sprintet, Epp pedig egy a Motorsportnak adott nyilatkozatban őszintén elismerte, tévedett, amikor kételkedett abban, hogy a sprintnek pozitív hatása esz a hétvégére.
„Tévedtem a sprintversenyt illetően” – fogalmazott a szakember. „Nagyon aggódtam az értékajánlat miatt, de ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna. Nem voltam rajongó, amikor megkötöttük a szerződést, de az adatok és a visszajelzések pozitívak voltak. Láttuk, hogy megnőtt a nézőszám a szombati napon és a szurkolók már korán ott voltak a pályán.”
„Amennyiben vetünk egy pillantást az adatokra, akkor látható lesz, hogy a szurkolók inkább a sprintversenyre jöttek, mint az időmérőre. Tévedtem, és ez nagyon-nagyon jó számunkra. Megértem, ha valaki máshogy látja, de mi élveztük” – emelte ki.
„Látjuk, hogy a sprintverseny valódi kereskedelmi értéket képvisel és fantasztikus volt számukra, hogy rendezhettünk egyet” – folytatta a szakember, aki azt is egyértelművé tette, a kísérőszériák megjelenés is értékesebbé tette az esemény (Miamiban az F1 Academy mezőnye versenyzett, valamint egy észak-amerikai Porsche-kupa).
„Számít, mi történik a pályán az F1 előtt. Az első évben világossá tették, hogy nem akarnak mást, hiszen ők akarnak az elsők lenni a pályán. De aztán a kísérőszériák sikeresek voltak. Elköteleztük magunkat ezek mellett és jövőre is hasonló programmal készülünk” – mondta.