Nem volt mód elindítani sem a Sao Pauló-i Nagydíj időmérő edzését szombaton az extrém időjárási körülmények miatt. Az FIA a rajt közel két óráig tartó tologatása után látta be, hogy reménytelen a helyzet: a pályán álló víz, a nem csillapodó esőzés és a sötétedés miatt úgy döntöttek, vasárnapra halasztják a verseny rajtsorrendjéről döntő kvalifikációt.
A versengés magyar idő szerint 11:30-kor kezdődik, ami Sao Pauló-i idő szerint reggel 7:30-at jelent. A résztvevőknek (szerelőknek) ez hajnali 4 óra körüli indulást jelentett, vagyis hosszú nap vár rájuk, melyen nemcsak az időmérőre kell felkészíteniük a versenygépeket, hanem aztán a futamra is.
Az F1 történetében nem példa nélküli az ilyesmi. Ezt megelőzően öt alkalommal fordult elő, hogy az időmérőt a verseny előtti órákban tartották meg.
Japán, 2004
Az első eset 20 évvel ezelőtt történt. Mivel Szuzukába rendszerint ősszel látogatott el a Forma–1, az ott tartózkodásuk alatt többször előfordult, hogy a testközelből megtapasztalták, mit is jelent a tájfunszezon. 2004 októberében a Ma-on tájfun okozott galibát, amely már pénteken 160 km/órás sebességű széllökésekkel riogatta a környéket. A szervezők a helyzetre reagálva lezárták a pályát szombatra. A vihar végül nem tett kárt a létesítményben, ám az időmérő edzést vasárnap délelőtt rendezték.
A magyar idő szerint kora hajnali körözésen Michael Schumacher szerezte meg a pole pozíciót, hogy aztán pár órával később a versenyt is megnyerje. A német akkor már világbajnok volt, a Ferrari viszont ezen a hétvégén biztosította be a konstruktőri címvédését.
Japán, 2010
Hat évvel később gyakorlatilag megismétlődött a 2004-es helyzet, azzal a különbséggel, hogy ekkor próbálkoztak a szombati időmérő megrendezésével. Az FIA a nagy esőzésben folyamatosan kereste a megfelelő időjárási ablakot, amelyben útnak indíthatja a mezőnyt, ám végül belátta, hogy ez lehetetlenség, ezért a halasztást választotta.
Vasárnap aztán napsütés fogadta a mezőnyt. A reggeli időmérőn kettős Red Bull-siker született: Sebastian Vettel Mark Webbert legyőzve szerezte meg a pole pozíciót, majd a futamgyőzelmet is.
Ausztrália, 2013
Az első alkalom, hogy a galibát nem a japán időjárás okozta. 2013-ban Melbourne-ben rajtolt a világbajnokág. Pénteken még minden a megszokott volt, sütött a nap, aztán szombaton az időmérő edzésen már barátságtalan körülmények fogadták a versenyzőket. A kvalifikáció ugyan elindult, a Q1-et teljesítették is, aztán leszakadt az ég.
A várakozás odáig nyúlt, hogy elkezdett sötétedni, így a szervezőknek nem volt választásuk: jött a vasárnapi halasztás. Az időmérő edzést másnap reggel fejezték be: a Q2-t és a Q3-at már ideális körülmények között teljesítették. A pole pozíció Sebastian Vettelé lett a Red Bull-lal, másnap viszont némi meglepetésre az okosabb taktikát választó Kimi Räikkönen nyert a Lotusszal, megelőzve Fernando Alonsót és Sebastian Vettelt.
Austin, 2015
Ebben az évben kiderült, hogy októberben nem csak Japánban képes megbénítani az F1-et az extrém időjárás. A 2015-ös Amerikai Nagydíj hétvégéjén rendkívül sok eső esett a térségben, és a viharos idő miatt a hatóságok riasztást adtak ki, mindenkit otthon maradásra kértek.
Az F1 nem feltétlenül állt a helyzet magaslatán. Eleinte úgy volt, hogy nem lesz esemény a pályán szombaton, aztán közölték, hogy a nézők biztonsága érdekében zárt kapuk mellett tartják meg a harmadik szabadedzést. Az időmérő előtt végül mégis beengedték a nézőket, ám autókat már nem láttak, ugyanis a kezdés többszöri tologatása után az FIA úgy döntött, vasárnapi időmérőt tart. A népharagot nem enyhítették az olyan jelenetek sem, mint Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat boxutcai keringője…
Vasárnap esőben futottak ki az autók az időmérőre, amit a körülmények miatt meg kellett szakítani. A Q3-at törölték, Nico Rosberg a Q2-es idejével szerezte meg a pole pozíciót Lewis Hamilton előtt.
A versenyre már elállt az eső, de a pálya még nedves volt, így köztes gumikon rajtoltak a versenyzők. Hamilton a rajtnál nemes egyszerűséggel letolta a pályáról Rosberget, majd győzelemmel bebiztosította a világbajnoki címét. A díjátadó előtt aztán következett a híres sapkadobálós jelenet, ami voltaképpen elindított egy lavinát, ami aztán Rosberg 2016-os bajnoki győzelméig vezetett…
Japán, 2019
A legutóbb vasárnapi időmérő edzést Szuzukában láthattuk öt évvel ezelőtt. A Japán Nagydíj programját akkor a Hagibis nevű tájfun írta át, ami miatt szombaton a harmadik szabadedzést és az időmérő edzést is törölni kellett. A boxutcában mindent rögzítettek a csapatok, és homokzsákokkal is felszerelkeztek az esetleges víz ellen, ám a vihar végül enyhébb volt, mint amire számítottak.
Másnapra el is vonult, csak az erős széllökéseket hagyta mag után, az időmérő edzést száraz pályán rendezték meg. Az első rajtsort a Ferrari kettőse, Sebastian Vettel és Charles Leclerc bérelte ki, maguk mögé utasítva a Mercedeseket. A négy órával később rajtoló versenyt aztán Valtteri Bottas nyerte Sebastian Vettel és Lewis Hamilton előtt.