A csütörtöki edzésnap után egy órája maradt még a mezőnynek arra, hogy felkészüljön a Las Vegas-i Nagydíj első tétre menő eseményére, a kvalifikációra.
Az eredmények alapján eddig a Mercedes és Lewis Hamilton hangolt legjobban: mindkét gyakorláson a hétszeres bajnoké volt a leggyorsabb kör. Előnye elsőre még jelentős (a csapattárssal szemben majd’ fél másodperces), másodikra viszont már minimális volt.
A nyitónapon második Lando Norris lemaradása mindössze 11 ezred volt, de a McLaren versenyzője mellett George Russell és a Ferrari kettőse is fél másodpercen belül volt Hamiltonhoz képest.
A címvédésre hajtó Red Bull napja nem a tervek szerint alakult, a bikások a szárnybeállítások miatt több tizedet is buktak a riválisokkal való összevetésben – most, az utolsó gyakorláson ennek a csökkentése volt a cél.
Ennek megfelelően a bikások valamivel „frissebbek” voltak az utolsó edzés első húsz percében: versenyzőik a mezőnyből egyedüliként teljesítettek mért köröket.
Kettejük közül Max Verstappen volt a gyorsabb: a holland hat tizeddel futott jobb kört, mint a csapattárs, Sergio Pérez. A gyakorlást mindketten a közepes keverékeken kezdték, amelyeken folyamatosan gyorsultak.
Verstappen után Cunoda Juki, majd a bajnoki rivális McLaren versenyzői álltak az élre, ők viszont a lágy keverékeken vágtak neki a harmadik tréningnek, így „kötelező” is volt számukra az „előzés.”
Az edzés az első fél óra végéhez közeledve „kelt életre” igazán: ekkor gurultak pályára a Ferrari majd a Mercedes versenyzői is, miközben a középmezőnyből is egyre többen döntöttek úgy, elhagyják a garázsokat.
A McLaren rövid időre a Haas váltotta az élen – a leggyorsabb kör Nico Hülkenbergé volt – majd Charles Leclerc vette át a vezetést a Ferrarival.
Huszonhárom perccel a leintés előtt a csütörtökön száz százalékos Hamilton állt az élre, majd két perccel később a csapattárs, George Russell vette át vezetést, jelezve, a Mercedes tempója ismét rendben lesz.
A csillagosok mellett a Haas is biztatóan teljesített: Kevin Magnussen volt a harmadik, Nico Hülkenberg pedig a negyedik az edzés ezen szakaszában.
Leclerc az ötödik pozícióban állt, Pierre Gasly volt a hatodik, Franco Colapinto a hetedik, a legjobb tízben pedig Carlos Sainz, Piastri és a tegnap műszaki problémákkal küzdő Alexander Albon volt még benn a legjobb tízben.
Az utolsó negyedórához közeledve Hamilton visszavette az elsőséget csapattársától, Sainz pedig a harmadik helyre ugrott, a Haas kettőse elé.
A hajrában a Red Bull is feltette a lágy keverékeket és gyorsan „be is szállt a buliba” – Verstappen az addigi legjobb Vegas-i körrel átvette a vezetést. A holland meg is jegyezte, kevés benzinnel, a leggyorsabb gumikon autója „mérföldekkel jobbnak tűnik.”
Az utolsó percekben természetesen a Mercedes, a Ferrari és a McLaren versenyzői is gyorsultak: Verstappentől előbb Sainz, majd Russell vette át az elsőséget, miközben a második helyre Piastri, a negyedikre pedig Norris ugrott.
Ezzel pedig kialakult a végeredmény, Lance Stroll autója ugyanis egy műszaki hiba miatt leállt és az edzést piros zászlókkal megszakították – amikor a mezőny megkapta a zöld jelzést, már csak egy perc volt hátra, ez alatt pedig a versenyzők csak a rajtpróbára értek fel.
A Mercedes tehát megőrizte száz százalékos formáját, az időmérő előtt is ők voltak a leggyorsabbak, ezúttal Russellnek köszönhetően.
Másodikként Piastri zárt, majd Sainz, Norris és Verstappen volt a sorrend az élen. Hamilton ezúttal „csak” hatodik lett, igaz, ő a piros zászló miatt nem tudott javítani az utolsó percekben. Jól hangolt a Williams: Albon hetedik, Colapinto nyolcadik volt. A legjobb tízbe Magnussen és Gasly került még be.
A harmadik szabadedzés végeredménye: